Agencja reklamowa

Agencja reklamowa czy agencja interaktywna. Czym się zajmują i jakie są różnice?

Agencja reklamowa to jedno z najbardziej popularnych słów wpisywanych w wyszukiwarkę Google. Dzieje się tak m.in dlatego, że wiele osób nie wie czym zajmuję się agencja reklamowa a czym agencja interaktywna.

Na powyższe pytanie postaramy się odpowiedzieć w poniższym tekście i tej zakładce. Na wstępie chcielibyśmy jednak przekazać, że jak w każdej dziedzinie tak i w tej liczy się doświadczenie, które my od wielu lat zdobywamy tylko dla branży turystycznej. Przede wszystkim pomagamy hotelom, pensjonatom, biurom podroży, organizacjom sportowym jeżeli szukasz takiej pomocy to trafiłeś idealnie.

Z pewnością możemy napisać, że znamy się na turystyce i agencja interaktywna to jest to w przym pracujemy od wielu lat. Jelenia Góra to miejsce, w którym rozpoczęliśmy swoją działalność pracy, jednakże nasza oferta skierowana jest także do innych regionów turystycznych takich jak: Świnoujście, Kołobrzeg, Zakopane, Wisła, Gdańsk i wiele innych.

Wiele osób zarządzających firmami niejednokrotnie zastanawia się czy przy tworzeniu działań marketingowych korzystniej jest wybrać agencję marketingową czy może jednak agencję interaktywną. Z pewnością uzależnione jest to w dużej mierze od działań marketingowych i różnic jakie występują między nimi, a które są opisane poniżej.

Agencja reklamowa a agencja interaktywna? (różnice)

agencja reklamowa
agencja reklamowa

Agencja marketingowa, to przede wszystkim:

reklama w prasie, – zobacz dokładny opis

emisja w radiu, telewizji,

reklama zewnętrzna, – kliknij link

kolportaż prospektów, ulotek i broszur,

gadżety reklamowe,

eventy, targi, tworzenie stoisk oraz miejsc wystawowych,

doradztwo marketingowe, czyli pochodne od agencji PR,

marketing bezpośredni,

szkoleniami – zobacz ofertę

Agencja interaktywna, znana także jako agencja internetowa, to przede wszystkim:

projektowanie stron www,

promowanie marki w sieci,

audyt m.in stron www, systemu rezerwacyjnego, oraz paneli web agentów

projektowanie sklepów e-commerce i B2B,

e-marketing i konsulting internetowy,

przygotowywanie i obsługa kampanii reklamowych np. AdWords,

hosting,

grafika komputerowa,

pozycjonowanie stron internetowych,

prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych,

zarządzanie profilami w mediach społecznościowych,

Warto podkreślić fakt, że agencja interaktywna wywodzi się z agencji reklamowej. Dawniej, gdy Internet był słabo wykorzystywany do reklam istniały jedynie agencje zajmujące się reklamą. Jednak gdy w późniejszych czasach działania w prasie stopniowo zanikały, to reklamy przekształciły się w reklamy internetowe.

Na podstawie zmian w zachowaniu użytkowników, powstawaniu nowoczesnych technologi powstały różne rodzaje reklam, a najważniejsze z nich przedstawiamy poniżej.

Rodzaje reklam internetowych

Reklamy banerowe

Baner to niegdyś najskuteczniejsza i najpopularniejsza forma reklamy. Niestety ze względu na ogromną liczbę firm wykorzystujących ten rodzaj reklamy, baner bardzo szybko stał się nieskuteczny. Ze względu na różne adblokery spowodowały, że nawet jeżeli reklamy są wykorzystywane to użytkownicy mają je po blokowane. Dlatego jak mówi przysłowie „polak potrafi” na podstawie podstawowego baneru powstawały pod typy banerów do których należą m.in.

Baner główny, billboard

Bezsprzecznie reklama dystrybuowana jest najczęściej u góry strony (na stronie głównej i podstronach) w związku z tym użytkownik widzi ją od razu po wejściu na stronę. Zazwyczaj ma wymiar prostokąta, którego kliknięcie powoduje przeniesienie na inną stronę (lub podstronę odwiedzanej witryny). Banner główny występuje w kilku odmianach, z czego najpopularniejszą jest wymiar 468×80 pikseli, natomiast największym – 728×90 pikseli. Może występować w formie graficznej (JPEG), prezentować animację (format GIF) lub rozbudowany film w formacie Flash.

Portal Moje Konferencje.pl
Billboard – marketing na plus

Pop-up

Z pewnością wykorzystywany w turystyce najczęściej jako last-minute, first – minute, promocja, wyprzedaż itp. Jego wielką zaletą jest to, że wyświetla się w nowym oddzielnym oknie.

 pop-up
Pop-Up – Marketing na Plus

Pop – under

rzadziej wykorzystywany niż pop-up gdyż reklama wyświetlana jest tuż pod głównym oknem przeglądarki. Następuje także brak zmiany położenia również, kiedy zamkniemy stronę.

pop under
Pop under -marketing na plus

Expand banner

nowocześniejsza forma baneru, która wykorzystuje technologie i zmienia się rozmiarem i wyglądem po najechaniu na nią kursorem myszy. Niestety też coraz żadziej się ją wykorzystuje.

expand banner - marketing na plus
Expand banner – marketing na plus

Skyscraper

reklama bannerowa określana potocznie jako „drapacz chmur”. Wysoka i wąska dzięki czemu ma umożliwia wyświetlanie się całej informacji na stronie. Standardowo występuje z prawej strony i pojawia się w rozmiarach 120×600 pikseli lub 160×600 pikseli.

Agencja reklamowa przykład baneru Skyscraper
Skyscraper – marketing na plus

Rectangle, box śródtekstowy

Z pewnością cechuje się mniejszą skutecznością niż billboard czy skyscraper, to często wyświetlana jest na stronie użytkownika znacznie dłużej. Położenie reklamy to wewnętrzne adresy, na których opublikowane są długie artykuły. Dzięki dobremu contentowi taka forma reklamy zatrzymuje odbiorców na dłużej.

Scroll Banner

Naszym zdaniem używanie baneru powinno być rzadkością, bo jest to forma baneru, który może denerwować użytkownika. „Banner pływający” jest stale aktywny i w zależności od naszej reakcji podąża w dół lub w górę ekranu, nachalnie nakłaniając do kliknięcia. Oczywiście można go zamknąć, klikając w symbol X znajdujący się w rogu reklamy, choć nierzadko czynność ta może być utrudniona – ze względu na niemal stały ruch w momencie przesuwania strony przez internautę.

Top Layer

Baner dystrybuowany w postaci animacji z domyślnie włączonym głosem (maksymalnie do 30 sekund), który można w każdej chwili wyłączyć.

Mailing

Godne uwagi działanie reklamowe wymyślone po to, by umożliwić szybkie wysłanie e-maila do Klienta. Po kliknięciu w mailling możemy być przekierowani bezpośrednio do sklepu bądź na stronę lub do formularza kontaktowego. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest korzystanie z firm takich jak freshmail, sare.

agencja interaktywna - mailing
Mailling – marketing na plus

Brandmark

Tak właściwie to pop-up, tylko, że znak X służący do zamykania jest umieszczany w trudno widocznych miejscach.

Interstitial

Baner wyświetla się zazwyczaj w 10-sekundowej animacji na całym ekranie. Powinien mieć wyraźny znaczek X, umożliwiający jej zamknięcie.

reklama ruchoma - marketing na plus
reklama ruchoma – marketing na plus

Floating Ad

kolejny inny format baneru ruchomego, który umieszczany jest nad stroną i przeglądaną treścią, zachęcając do kliknięcia. Często występuje w formie statycznej, a także z dołączoną animacją i dźwiękiem, który można wyłączyć.

Floating Ad - marketing na plus
Floating Ad – marketing na plus

Watermark, tapeta

Ta forma ma swoich zwolenników i przeciwników. Jest inna przez co może zaciekawić. Jak sama nazwa mówi umieszczona jest jako tło w formie tapety. Zaletą jest brak nachalności – daje użytkownikom możliwość wyboru, czy chcą zobaczyć ofertę, czy też ją pominąć.

tapeta - agencja interaktywna
Tapeta – marketing na plus

Trick Banner

Bezsprzecznie według nas najgorsza reklama z którą każdy się spotkał ! Zazwyczaj są to migające komunikaty w stylu „Wygrałeś iPhone’a” lub „Gratulacje, jesteś xxx użytkownikiem, który wygrał”. Pod spodem z kolei pojawia się możliwość wyboru: „Kliknij tak lub anuluj, aby odebrać nagrodę”. Niestety bez względu na wybór i tak przekierowanie jest do innej strony produktowej. W dobrej sytuacji a w gorszej niestety np. do wirusa.

reklama wirusowa - marketing na plus
Reklama wirusowa – marketing na plus

Agencja reklamowa ciekawostki pod tytułem czy wiesz, że?

  • początek branży e-commerce to rok 1994, kiedy Hot Wire sprzedał pierwszy w Internecie banner reklamowy.
  • szacuje się, że co roku na całym świecie na reklamę wydaje się ponad 500 miliardów dolarów.
  • z własnego doświadczenia – przeciętne dziecko ogląda średnio 40 000 telewizyjnych spotów reklamowych rocznie. Zaczynając od reklam w TVP ABC, a na grach komórkowych kończąc.
  • idąc dalej według badań, nastolatki muszą poprosić rodziców o kupienie znanej z reklamy rzeczy średnio 9 razy, zanim ci poddadzą się i zgodzą na jej zakup.
  • remarketing, to forma marketingu internetowego, który poprzez „śledzenie” użytkownika umożliwia wyświetlanie reklam dopasowanych do jego zainteresowań.
  • wielokrotny kontakt z reklamą powoduje tzw. „efekt ekspozycji”. Oznacza to, że sama ich obecność powoduje, że produkt dobrze nam się kojarzy. Częstotliwość wyświetlania reklam dla użytkownika jest indywidualna. Jedni uważają, że reklamy Media Expert są puszczane często, inni natomiast, że za rzadko.
  • content marketing, to kreowanie i dystrybuowanie informacji, które mają na celu przyciągnięcie i/lub utrzymanie konsumentów.
  • influencer marketing bardzo szybko zyskał na popularności (początki w USA), jednak czy nastał jego koniec? Czas pokaże…
  • bezpieczeństwo w internecie jest jednym z najważniejszych działań w twojej firmie.

Mamy nadzieje, że choć trochę przybliżyliśmy informację na temat agencji reklamowej oraz agencji interaktywnej. Dla nas firmy, która pracuje z branżą turystyczną ponad 14 lat liczy się fakt, że wiemy jakie działania potrzeba zrobić by poprawić sprzedaż i wizerunek firm turystycznych.

Z pewnością, że wiele powyższych działań i form reklamowych przestały być wykorzystywane ale wszystko zależy od obiektu i budżetu reklamowego, który zawsze musi być dostosowany do potrzeb Klienta oraz możliwości finansowych właściciela.

KONTAKT

58-506 Jelenia Góra

tel: +48502682173

e-mail: biuro@marketingnaplus.pl

Podsumowując, jeżeli dalej do końca nie wiesz z jakiej agencji powinieneś skorzystać. Zadzwoń pomożemy tel: 502 682 173