Audyt

Audyt hotelowy to bardzo cenne informacje o bieżącym funkcjonowaniu i stanie firmy

Audyt hotelowy przede wszystkim powinien dotyczyć poszczególnych działów hotelowych. Może być bardzo rozbudowany i dzielić się następująco:

– kompleksowy, który daje obraz całościowego funkcjonowania obiektu

– częściowy np.: pracy działu recepcji, służby pięter, gastronomii, techniczny a także kadry zarządzającej.

– informatyczny dotyczący przede wszystkim strony www; pod względem SEO, responsywności, szybkości wczytywania, kanałów social media, dodanej treści w porównaniu do kodu strony, znaczników, meta descripion itp.

systemu hotelowego; Plaza, Fidelio, Rehot, Kuracjusz itp.

– współpracy z web agentami (Booking, HRS, Travellist, Expedia) polegający na sprawdzeniu obłożenia i porównania dostępności, cen, planów cenowych z własną stroną www

– marketingowy np. wykorzystywanie SIW wewnątrz hotelu i na zewnątrz przy projektach graficznych i reklamie

– opiniotwórczy – polegający na zobrazowaniu wizerunku firmy na podstawie portali opiniotwórczych na tle konkurencji.

– bezsprzecznie opcja tajemniczego Klienta z angielskiego nazywanego „mystery shoper” to również dobre rozwiązanie polegające na tym, że osoba kupuje usługę lub kilka usług w ten sam sposób, co zwykły gość hotelowy. Z pewnością taki zakup pokaże właścicielom lub zarządzającym, jak sprawdza się zespół pracowników. Raport pokaże początek rozmowy telefonicznej, złożenie rezerwacji, zakwaterowanie, obsługę, i czynności przy wykwaterowaniu oraz późniejszym poproszeniu o ewentualną opinie.  

– operacyjny audyt wewnętrzny, którego celem  jest zabezpieczenie przychodów firmy oraz analiza i kontrola kosztów. W najprostszej formie to sposób na znalezienie ewentualnych nadużyć, sprzeniewierzeń ze strony personelu, marnotrawstwa lub słabych punktów w zarządzaniu hotelem.

Niestety często jest tak, aby w pełni przedstawić profesjonalny audyt hotelowy to trzeba zobaczyć wszystko od środa, dlatego audyty mogą być połączone z tymczasową pracą wewnątrz organizacji.


W związku z tym jak każde badanie po wstępnym audycie i proponowanych rozwiązaniach powinien nastąpić audyt pokontrolny, który pokazuje czy działania zostały wprowadzone i jak organizacja radzi sobie przez prowadzenia pracy przez audytora.

Co zyskuje audytowany?

– wykrycie zagrożeń, jakie występują w hotelu i firmie,

– opracowanie rozwiązań i kierunków działań, które mają na celu naprawę świadczonych usług

– zwiększenie zadowolenia gości,

– wzrost przychodów i efektywności operacyjnej

– zwiększenie bezpieczeństwa w swojej firmie poprzez określone procedury,

– zwrócenie uwagę na koszty i być może zmniejszenie ich

Wszystko fajnie ale ktoś może powiedzieć, że po co mi to wszystko przecież ja sam wiem co się dzieje u mnie w firmie.

Prawdopodobnie problem 1 to świadomość właściciela, dyrektora o tym jak obsługiwany jest gość z dużym zwróceniem uwagi na stwierdzenie, że „najwyższym stopniem zaufania jest kontrola”.

Problem 2 to same badanie – bo przecież można zlecić audyt znajomym, studentom, innym hotelom lub pozostawić zwykłą ankietę w pokoju. Można też w ostateczności przeczytać opinie na portalach zewnętrznych. Wszystko by było super pod jednym warunkiem „gość, który w 100 % coś napiszę lub zostawi jest tylko wtedy gdy jest niezadowolony”. Dlatego audyty powinny być tworzone przez firmy zewnętrzne i mogą być tanie. Niewątpliwie ważne by robiły go osoby z dużym doświadczeniem w danej branży bo tylko takie osoby wiedzą na co zwrócić uwagę.

audyt hotelowy
Audyt hotelowy
Jak długa trwa audyt?

Z pewnością długość zależy od wybranego audytu oraz jego zakresu.  Podstawowy audyt informatyczny, marketingowy, opiniotwórczy można już mieć w 2-3 dni. Natomiast dla rozbudowane audytów, które wymagają pracy wewnątrz firmy i hotelu to czas może wydłużyć się nawet do kilkunastu dni.

Ważne jest też by po skończonym etapie audytu spotkać się z zarządem, dyrektorem oraz poszczególnymi kierownikami i pracownikami działów dlatego by móc im przedstawić wyniki audytu. Raport powinien zawierać wszystkie słabe i mocne strony (czyli analizę SWOT) aktualny poziom świadczonych usług, sugestie zmian na przyszłość.

Potrzebujesz więcej informacji zadzwoń i poznać ceny zadzwoń

Potrzebujesz więcej informacji zadzwoń i poznać ceny zadzwoń

Telefon: +48 502 682 173

e-mail: biuro@marketingnaplus.pl