Facebook w hotelu to jedna najpopularniejszych form social mediów wykorzystywana w turystyce. Social media czyli z angielskiego „media społecznościowe”. Kiedyś prym wiódł profil „nasza klasa”, a tylko nieliczna część miała założone konto na „czymś” co wymyślił Mark Zuckerberg i nazywało się Facebook. Dzisiaj profile na poszczególnych mediach społecznościowych znalazły swoje odzwierciedlenie w kręgu własnych zainteresowań oraz grup społecznych. Niemniej do najważniejszych pod względem turystyki i sportu należy rozróżnić:
Facebook – profile osobiste oraz służbowe/sportowe
Twitter – jest modny przede wszystkim wśród elit i chętnie wykorzystywany przez osoby publiczne. Używany np. przez polityków, aktorów, celebrytów, ale także gazety, czasopisma, instytucje państwowe
Youtube – kanał, dzięki którym możemy obejrzeć różnego rodzaju relacje on-line/na żywo, filmy z imprez, filmy promocyjne. Młodzież używa go do słuchania piosenek, filmów blogerskich i instruktażowych
Instagram, czyli tzw. „fotograficzny serwis społecznościowy” – powstał w 2010 roku i miał być odskocznią od treści na Facebooku. W swoim zamyśle angażują osoby, które chcą coś przekazać zdjęciami. Serwis służy gwiazdą popkultury i sportu, a także do promocji hoteli i ogólno pojętej turystyki
Jak widać możliwości wykorzystania tych profili są bardzo duże i gdyby dołączyć to tego np. nie popularny już „Google +”, to można dostać przysłowiowego „kociego zamętu”.
Facebook w hotelu co trzeba robić?
– prowadzenie kampanii płatnych i bezpłatnych mających na celu zwiększenie rozpoznawalności marki i wzrost sprzedaży,
– tworzenie prostych filmów, relacji na żywo, filmów promocyjnych zarówno płatnych jak i bezpłatnych,
– przekazywać informację o ofertach, zniżkach, ostatnich wolnych pokojach na bieżąco,
– tworzyć rzeszę Klientów wraz z miejscem opiniotwórczym.
Facebook w hotelu oraz social media czyli prowadzenie profili funpage, zarządzanie kanałami YouTube w tym pomożemy.

Cennik usług i działań social media