Gadżety reklamowe forma marketingu
W całej strategii firmy oraz rocznym budżecie marketingowym z pewnością powinna się znaleźć rubryka związana z wydatkami na gadżety reklamowe używane w turystyce i ich promocje. Ponieważ gadżety reklamowe to forma marketingu jak każda inna i powinno się ją wykorzystywać.
Co tak naprawdę sprawia, że ta forma reklamy tak się rozwinęła? Sprawa jest bardzo prosta z pewnością wszyscy od dziecka po dorosłą osobę lubi dostawać darmowe prezenty.
Czym jest gadżet reklamowy?
Darmowym prezentem wręczanym w podziękowaniu. Otrzymujemy go za zaangażowanie w uczestnictwo w imprezach, targach a także programach lojalnościowych bądź zakupie usług. Co warte jest również podkreślenia to fakt, że jeżeli gadżet jest darmowy i nie popsuje się od razu, kiedy go otrzymamy to budzi w obdarowanym pozytywne emocje i dobre skojarzenia z firmą, od której go otrzymaliśmy. Dlatego tak ważna jest, jakość produktów i wcale nie oznacza to wysokiej ceny za sztukę. Jakość otrzymanego produktu od razu kojarzy się z firmą, czyli także, jakością, która jest oferowana w danym miejscu. Jeżeli gadżet jest słabej, jakości to klient również może odnieść wrażenie, że firma nie poświęciła należytej uwagi przy zakupie i tak samo może być przy ich usługach. Pamiętajmy, zatem, że ważniejszym aspektem niż cena jest jego użyteczność oraz dostosowanie do obdarowanej grupy a także dobrze umiejscowiony logotyp firmy, który nie zniknie po krótkim czasie użytkowania.
Dawniej gadżety reklamowe w hotelu wykorzystywało się najprostsze formy reklamowe, do których należały m.in. długopisy, smycze, kubki i ewentualnie pendrive. Od kiedy rynek usług produktowych z Chin otworzył się na świat możliwość zamawiania gadżetów reklamowych stała się znacznie prostsza. Po pierwsze gadżety reklamowe są znacznie tańsze oraz ich mnogość pomysłów zaskakuje każdą branże z roku na rok.

Gadżety reklamowe w turystyce to:
– artykuły biurowe
– kubki/ceramika reklamowa
– torby reklamowe z uwzględnieniem toreb papierowych oraz ekologicznych wielokrotnego użytku
– power banki, pendrive,
– odzież (T-shirt, peleryny przeciwdeszczowe, polar, kurtki, czapki itp.)
– smycze, breloki
– zestawy do wina
– produkty antystresowe
Od dłuższego czasu osobną dziedziną gadżetów reklamowych, które się wykorzystuje są specjalistyczne produkty reklamowe dla danego odbiorcy:
– kierowcy,
– sportowcy; rowerzysty, biegacza, pływaka, piechura
– branża medyczna
– branża budowlana
– turystyka i hotelarstwo
– administracja publiczna
Podsumowując nie każdy gadżet jest dobry dla odbiory, więc zawsze przed zakupem przemyśl czy zakup tego konkretnego gadżetu to dobre rozwiązanie.
Marketing na Plus ze względu na 14 lat doświadczenia w branży turystycznej już zakupił wiele gadżetów i nie raz trafiliśmy idealnie w gust Klienta. Niestety zdarzało się, że było to pudło, dlatego chętnie pomożemy dostosować produkt pod twojego Klienta.