Jak pisać teksty pod SEO

Kiedyś czytaliśmy artykuł jak pisać teksty pod SEO to powinniśmy porównywać go do potrawy bądź życia codziennego. Nie sposób stworzyć dobrej potrawy bez sprawdzonej i odpowiedniej receptury. Specjaliści od SEO to szefowie kuchni a copywriterzy to pomoc kuchenna. Każdy z nich jest ważny i jego zadania muszą być wykonane wg procedur i potrzebnego czasu. Na idealną potrawę składają się m.in. odpowiednie dobrane świeże składniki oraz doświadczenie przekazywane z pokolenia na pokolenie. Tak samo jest z tekstem SEO nie każde słowa pasują do tekstu jak składniki do danej potrawy. Wyobrażacie sobie zupę pomidorową z pieczarek i buraków ? albo pierogi ruskie bez sera i ziemniaków? Otóż nie ! Można oczywiście zrobić nowe dania ale nie będą to te dania, które zostały wymyślone wcześniej i mają odpowiednią nazwę. Tekst to potrawa, składniki to słowa kluczowe, receptura i wykonanie to wytyczne według algorytmu Google dotyczące pozycjonowania.

A czemu tekst można też porównać do życia codziennego? Ponieważ nasze życie składa się również z wytycznych i obowiązków z którymi mamy do czynienia od narodzin. Strona, która jest dopiero założona musi dorosnąć. W miarę upływu czasu będzie nabierać doświadczenia i historii, które jest jednym z elementów wpływających na pozycjonowanie. Nie sposób przepisać całej encyklopedii bądź skopiować wikipedii. Musimy na bieżąco uczyć się pisać nowe teksty lub specjaliści muszą robić to za nas. Każdy copywriter potrafi napisać tekst ale wytyczne powinien otrzymać do specjalisty ds. SEO. Oczywiście są wśród nas „geniusze”, którzy potrafią napisać dobry jakościowo tekst SEO ale zazwyczaj copywriter pisze a osoba od pozycjonowania analizuje, wprowadza zmiany i zarządza tak stroną by słowa klucze pojawiały się w Internecie coraz częściej.

Oferta na dobre jakościowo teksty pod SEO/pozycjonowanie

Z pewnością wiele osób zarządzającymi firmami szuka podobnych słów w wyszukiwarce google. Dlaczego ? ponieważ dobry jakościowo tekst PR to nie lada wyzwanie. Marketing internetowy to dziedzina działań, która na stale została wdrożona w harmonogram i budżet marketingowy. Niestety wciąż panuje myślenie, że tekst SEO można napisać każdy. Przecież od najmłodszych lat uczymy się języka polskiego i codziennie go używamy. Prawda jest natomiast taka, że w wielu sytuacjach niedoświadczony copywriter może zrobić więcej szkody niż pożytku. Tak jak wcześniej wspominaliśmy nie sztuką jest przepisać całą encyklopedię tylko zrobić tekst unikalny bez duplikacji i z odpowiednimi wytycznymi dotyczącymi pozycjonowania pod kątem wyszukiwarek. Chcąc napisać dobry jakościowo tekst SEO musimy umiejętnie operować językiem a co jest najtrudniejsze pisać merytorycznie bez „lania niepotrzebnej wody”. Ważne jest też by przy tworzeniu tekstu SEO zastanowić się nad grupą docelową i bardzo dobrze dany produkt bądź usługę.

Na początek powinniśmy się zastanowić jaki temat trzeba opisać, aby treść była interesująca nie tylko dla użytkownika ale także pod wyszukiwarkę. Teksty pod SEO wpływają na poprawę widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania i docierają z tą informacją, którą szuka Klient. Co zyskujemy? przede wszystkim generujemy wartościowy ruch w witrynie.

Generowanie ruchu organicznego na własnej domenie

Oczywiście samo powiększanie ruchu na stronie nic nie pomoże. Jeżeli Klient nie znajdzie tego co szukał lub nasze usługi nie będą odpowiadały zapytania. Często spotykamy się też z problemem „chwytu marketingowego” a mianowicie pisanie innej ceny w tytule SEO i opisie/descritpion niż rzeczywiście jest na stronie www bądź w sklepie internetowych. Nigdy tego nie róbcie ! Nie warto oszukiwać ponieważ zyskiwanie ruchu na stronie wraz z przekierowaniem z wyszukiwarki Google a potem szybkie porzucenie tej samej strony nie wpływa dobrze wizerunek firmy jak i jej ranking w wyszukiwarce.

Musimy pamiętać także o tym, żeby napisać teksty SEO absolutnym minimum jest posiadanie kont Google Search Console, Google Analytics i jakiegoś programu typ: Senauto, Semstorn, Semrush lub Ahrefs. I tu powstaje problem; pisać jest łatwo ale pisać pod optymalizację bardzo ciężko. W takich sytuacjach z pomocą przychodzą agencje od pozycjonowania i agencje PR. Niestety wszyscy jesteśmy skazani na rozwój technologi czy nam się to podoba czy nie. Co możemy zrobić z tym faktem? Dostosować się do obowiązujących wymagań przede wszystkim algorytmu Google, który najbardziej wpływa na pozycjonowanie naszej strony www. Nie ma co ukrywać, że nawet my jako agencja marketingowa cały czas uczymy się pisać takie teksty nie tylko idealnie pod pozycjonowanie ale także ciekawie tak by każdy chciał je przeczytać.

Pisanie tekstów SEO a wymagania

Podstawową czynnością jest dokładna analiza i research dotyczący tekstu bądź usługi, które chcemy opisać. Nie ważne czy znamy swoje usługi bądź produkt nigdy nie kopiuj ich od innych użytkowników. Po pierwsze jest to nielegalne a po drugie powoduje, że wasze teksty są nie unikalne i mogą pojawić się problemu z duplikacją treści. Po trzecie można otrzymać tzw. bana co spowoduję gorsze pozycjonowanie pod kątek wyszukiwarki Google.

Następnie musimy się zastanowić się jaka jest nasza grupa docelowa. Inaczej się pisze ekspercki tekst; techniczny, naukowy, lekarski a inaczej tekst, który ma trafiać do różnych branż i ludzi.

Kolejny krok to tytuł tekstu oraz użycie odpowiednich słów kluczowych. Wcześniej mówiliśmy, żeby pisać odpowiednie teksty powinniśmy wspierać się specjalistycznymi narzędziami jak: Senauto, Semstorn, Semrush, Ahrefs natomiast nie zapominajmy o Google Analytics GA4 bądź Google Search Console.

agencja PR, copywriting
Dane z Google Analytics GA4
Korzystaj z Google Analytics i Google Search Console

Wyszukiwarka Google po wpisaniu podstawowych słów np: „jak pisać teksty pod seo” podpowiada nam dalszą część o którą być może szukamy. Oczywiście ma to związek z plikami cookies i przeglądanymi stronami www ale i tak jest to jakieś darmowe rozwiązanie.

jak pisać teksty pod seo

Specjalistyczne wymagania: tytuły, nagłówki, liczba znaków itp.

Naszym zdaniem jest to najtrudniejsza część dla nie wtajemniczonych osób bez doświadczenia. Niestety samo pisanie nie wystarczy. Trzeba wiedzieć jakie tematy wybrać, jakie słowa kluczowe użyć. Co to jest w ogóle nagłówki H1, H2, a co to jest HX czyli H3, H4, H5. A co z słowami i ilością znaków ? Czy dany tekst aby się lepiej pozycjonował powinien mieć 800, 1500 czy nawet 3000 słów. Kolejny problem w napisaniu dobrego tekstu PR pod SEO to pogrubienia, ilość długich zdań, ilość obrazków z funkcją alt.

Nie musimy chyba też przypominać, że Google jest jak nauczyciel. Nie akceptuję błędów ortograficznych, interpunkcyjnych a już na pewno używanie konstrukcji języka mówionego. Jak już wszystko napiszemy to trzeba pamiętać o Gunning-Fog, wysokim współczynniku FOG odpowiednim sformatowaniu, wyjustowaniu tej samej czcionce itp.

słowa kluczowe
Google Search Console
Analizuj konkurencję

Powiedzenie trzymaj swojego przyjaciela blisko a swojego wroga jeszcze bliżej idealnie sprawdza się także przy pianiu dobrych jakościowo tekstów SEO. Najprostszą metodą w sprawdzeniu konkurencji nawet tej której nie znamy jest użycie Google. Jak ? Najlepszym sposobem jest użycie programów do audytu np: Senauto, Semstorn, Semrush lub Ahrefs. A co jeżeli nie mamy dostępu do takich programów? Skorzystajmy z najprostszych darmowych rozwiązań i w dodatku od Google. Wpisujemy w wyszukiwarkę Google słowa klucze na które chcielibyśmy aby nasza strona www się pozycjonowała i potem czytamy teść na stronie konkurencji. Oczywiście dalej podtrzymujemy, że tylko czytajmy i nabierajmy doświadczenia dotyczącego pozycjonowania a nie kopiujmy ich pracy i gotowych tekstów.

Dzięki zapoznaniu się ze stronami konkurencji możemy zobaczyć w jaki sposób opisują swoje usługi bądź produkty. W życiu wiele jest takich sytuacji, że coś wiemy na dany temat ale zapominamy o tym bądź przestajemy zwracać na to uwagę. Analizujmy ilość znaków, treść, nagłówki, liczbę zdjęć i porównujmy wszystkie te dane z własną stroną www.

Warto też sprawdzić jakie dane ilości są dla pierwszej pozycji w Google i np na 2,3 stronie ale przed naszą stroną. Często wyniki pokażą, że właśnie liczba znaków ma znaczenie ale nie tylko.

Zawsze korzystaj z Google

W wielu przypadkach pierwsze pozycje zajmują strony o długiej historii a także opisaniu wszystkich zakładek w taki sam dobry sposób. W życiu też tak mamy, że skoro kupujemy jakąś usługę bądź produkt to nie chcemy by ten produkt, który znamy był w porządku a inny słaby czy wręcz nie do zaakceptowania. Tak samo jest w pisaniu tekstów róbmy i piszmy w taki sposób by teksty i optymalizacja była na jednym tym samym poziomie.

Oczywiście w przypadku nowych witryn i sklepów internetowych aby mieć stały poziom potrzebujemy odpowiednią ilość czasu i włożonej pracy. Nie przejmujmy się tym i pracujmy tak jak jest nam najwygodniej. Można dokładnie opisać jeden tekst i dopiero zacząć się zajmować drugim. Możemy także napisać każdego tekstu tak by osoba, która go przeczytała coś się dowiedziała i dopiero po jakimś czasie zająć się dalszym etapem optymalizacji.

jak pisać teksty?
analiza konkurencji przy użyciu Semstorm

Czy teksty pod SEO wpływają tylko na pozycjonowanie?

Pewnie wielu z was zastanawia się czy optymalizacja tekstów SEO tylko wpływa dobrze na pozycjonowanie? Odpowiedź krótka i prosta nie tylko ! Niezaprzeczalnym faktem jest, że algorytm Google Panda choć nie zmieniany w dużych aspektach od paru lat jest strażnikiem tekstów i poprawności pisanej. To dlatego są tak ważne te czynności, które zostały opisane powyżej jak chociażby unikalna i zróżnicowana treść pod kątem wyszukiwania.

Działalność agencji PR to nie tylko pomysł na tekst. Firmy copywriting skupiają się na głównych zasadach optymalizacyjnych. Piszą tekst, dobierają 2-3 słowa klucze, frazy z długiego ogona. Następnie planują rozmieszczenie tych słów w nagłówkach, tytule, śródtytule, długości tekstu, unikalności tekstu itp.

Google jest w swego rodzaju największą biblioteką na świecie. W każdej bibliotece na podstawie spisu książek, bibliotekarz odszukuje dla użytkownika to co najważniejsze a Google robi zaledwie to w przeciągu 1-2 sekund. Na czym mu zależy już przeczytaliście na najlepszej, rzetelnej, unikalnej informacji i jeżeli wszystkie te aspekty spełnisz masz szanse być naprawdę wysoko w rankingach Google.

Wracając to pytania czy teksty pod seo wpływają tylko na pozycjonowanie ?

musimy też opisać samą pracę agencji PR. Pamiętaj, że praca agencji PR to nie tylko content wynikający z wytycznych SEO.

Agencja PR odpowiada na negatywne komentarze, tworzy pakiety wypoczynkowe z językiem korzyści, napiszę relację z imprezy. Pomoże także w napisaniu artykułu sponsorowanego, udzieleniu odpowiedzi i pytań do wywiadu.

Warto też podkreślić, że agencje od SEO zawsze korzystają z copywritera czyli właśnie agencji PR. Owszem specjaliści od SEO mają ogromną wiedzę na temat pozycjonowania ale nasi pracownicy to zespół marketingowy. My również posiadamy wiedzę na temat pozycjonowania ale również potrafimy napisać fajny tekst PR.

Poniżej prezentujemy podział agencji pr na produkty;

1. Teksty SEO – PR produktowy

PR produktowy inaczej nazywany brand PR to narzędzie komunikacji marketingowej. Głównymi zadaniami się działania dotyczące marki, zwłaszcza przy jej powstawaniu, budowie ale także kryzysie. Pozwala także na prawidłowe zarządzanie wizerunkiem firmy, pozycjonowanie marki, relacje z partnerami i stałą analizę internetu z nazwą firmy. W wielu przypadkach PR produktowy w przeciwieństwie do reklamy opiera się na dostarczaniu wiarygodnych i rzeczowych informacji. PR produktowy współpracuje z branżowymi ekspertami, tworzy dokumenty, które zostały podane badaniom oraz dokładnej analizie. W codziennym życiu dowodami na lepsze działanie PR produktowego aniżeli reklamy są właśnie opinie, relacje ludzkie wraz z dokładnymi analizami. Działania PR produktowego prowadzą do najważniejszego czynnika czyli zbudowania długofalowego zaufania odbiorów z firmą bądź usługami i produktami.

Szczegółowe zadania PR produktów należy uwzględnić przy pisaniu tekstów SEO w poniższych aspektach:

2. Jak pisać teksty pod SEO z użyciem content marketingu

Marketing treści inaczej nazywany jest content marketingiem. Proces polega m.in. na tym by pisać i tworzyć ciekawe opisy SEO. Content marketing pomaga budować szereg połączeń w Internecie, dzięki którym poprawia się pozycjonowanie. Treść na stronie www i innych portalach to także wzrost świadomości marki oraz dobre relacje z Klientami.

Różnica między pisaniem contentu a pisaniem tekstów pod pozycjonowanie to fakt, że tekst contentowy piszę się i praca jest skończona. Efekt jest niezależy od wpływu na pozycjonowanie. Zadaniem tekstu SEO jest polepszanie pozycji własnej strony www w wyszukiwarkach Google. Proces jest prosty; tekst trzeba tak napisać aby dane słowo kluczowe wyświetlało się w Googlei kierowało na naszą własną stronę www.

Pisanie tekstów pod SEO to działania długofalowe, angażujące różne segmenty.

Dużym problemem jest to, że tekst SEO może okazać się nie skuteczny i niestety po dogłębnych analizach konieczna jest jego modyfikacja.

Jak pisać dobre jakościowo teksty pod SEO?

3. Pisanie tekstów pod SEO na przykładzie relacji z imprez, eventów, wydarzenia

Naszym zdaniem jest to w dalszym ciągu nie wykorzystana funkcja agencji PR, która bardzo mocno wpływa na wiele elementów marketingowych. Proszę zastanówcie się Państwo w ilu wydarzeniach lokalnych i ogólnopolskich wasza firma bierze udział? Imprez, eventów, konferencji, szkoleń itp. działań jest naprawdę mnóstwo. A teraz odpowiedzcie sobie czy opisaliście chociażby połowę z tych imprez na swoim kanale social media bądź w zakładce aktualności/blog?.

Proponujemy przeprowadzić wewnętrzne badanie i zrobić sobie taki plik np. w Excelu. W jednej tabeli proszę umieścić datę działania marketingowego, w drugiej koszt tej usługi a w trzeciej czy był napisany tekst PR z tego działania.

Po sporządzeniu takiej tabeli otrzymujemy ciekawe wyniki jak dużo budżetu marketingowego zostało wykorzystane na samo uczestniczenie w evencie a jak mało opisane te uczestnictwo.

A teraz ciekawostka czy wiecie, że dzięki takiemu opisywaniu czy nawet zgłoszeniu firmy wraz z podaniem adresu strony www, danych kontaktowych tworzy się m.in „linkowanie”, które poprawia pozycjonowanie?

Często jest jednak tak, że chcielibyśmy coś napisać ale co i w jaki sposób już nie. Dlatego jako agencja PR Marketing na Plus pomożemy i napiszemy taką relację z eventu. która pomoże w działaniach wizerunkowych, SEO a także wzmocni działanie Facebooka i kanałów social media.

4. Jak pisać teksty SEO na podstawie PR – kryzysowego

Kolejny element należący do działania agencji PR, który wpływa na marketing, sprzedaż oraz wizerunek działalności firmy. Na przykładzie pandemii wirusa Covid-19 widać już od ponad roku, że jest to bardzo ważna funkcja PR i trzeba stale mieć ją pod kontrolą.

Sytuacja kryzysowa w firmie może zdarzyć się w każdej chwili i każdego dnia oznaczać coś innego. Firma jest jak żywy organizm. Dzisiaj wszystko działa a jutro np: przez awarie, wypadek, wstrzymanie produkcji może nastąpić sytuacja, która może doprowadzić do utraty wizerunku firm a nawet i krajów. Z pewnością bardzo ważny jest sposób komunikacji firmy, pracowników z otoczeniem w czasie kryzysu. Nie sposób wspomnieć tu przykładów z życia codziennego, które każdy z nas miał do czynienia w czasie pandemii. Dla jednych zamknięcie szkół było odwróceniem życia do góry nogami. Dla innych zamknięcie firmy pozbawieniem środków pieniężnych do życia. A dla kolejnej grupy wstrzymanie operacji w szpitalu do strach o własne życie i zdrowie.

Zespół Marketing na plus posiadając doświadczenie w pracy na różnych stanowiskach pomagają stworzyć strategie antykryzysowe. Należą to nich m.in pisanie dobrych jakościowo tekstów pod SEO, standardy pracy, które mogą być wykorzystane długo przed potencjalnym kryzysem. Ważnym działaniem jest odpowiadanie na negatywne komentarze, dodawanie opinii i dobre relację z Klientem.

Reasumując tworzymy to wszystko po to by być w pełni przygotowanym na zajęcie odpowiedniego stanowiska. Działania w mediach oraz obrona wypracowanego już wizerunku firmy jest niezbędna w bardzo trudnych sytuacjach.

PR kryzysowy
Agencja PR – współpraca przy problemach kryzysów

5. Agencja Pr na przykładzie komunikacji wewnętrznej

W dużych korporacjach bądź rozbudowanych działach marketingu oraz HR są zazwyczaj zatrudnione osoby, które odpowiadają m.in za komunikację wewnętrzną. Co to jest komunikacja wewnętrzna? To komórka w strukturze organizacyjnej zwana także komunikacją pracowniczą, lub wewnętrznym PR/HR. Działanie jest proste polega aktywnym zarządzaniu i komunikacji z wewnętrznymi pracownikami, akcjonariuszami. Komunikacja wewnętrzna wpływa na zaangażowanie pracowników, motywację w pracy, identyfikację z organizacją tworząc różnego rodzaju dokumenty. Natomiast całokształt funkcjonowania organizacji poprawia aspekty celów biznesowych. Historia komunikacji wewnętrznej jest długa bo pewne elementy wprowadzona w momencie założenia dużych korporacji jak Coca-Cola, Mercedes-Benz, Apple itp. Już wtedy zastosowano takie elementy jak: standardy pracy, procedury sprzedażowe i marketingowe, zakres obowiązków, regulaminy pracy.

Powstanie komunikacji wewnętrznej łączy w sobie elementy nauk o zarządzaniu (w tym zasobami ludzkimi), teorii organizacji, PR i marketingu.

Narzędzia, które warto rozważyć i wprowadzić w swoich organizacjach:

  • tablice ogłoszeń
  • biuletyny i gazetki wewnętrzne
  • plakaty
  • broszury i ulotki
  • konkursy
  • konferencje i imprezy firmowe

Narzędzia elektroniczne

  • e-mail
  • intranet
  • newsletter
  • blog
  • video np: z bieżącymi aktualnościami, życzeniami świątecznymi
  • sms
  • wideoczat/ transmisja na żywo
  • media społecznościowe

Spotkania bezpośrednie

  • spotkania zespołowe
  • wyjazdy motywacyjne
  • study tour
  • spotkania kwartalne z pracownikami

W jaki sposób komunikacja wewnętrzna wpływa na teksty SEO?

Komunikacja wewnętrzna to ogromne źródło contentu, który można wykorzystywać w różnych formach ale zwłaszcza w internecie . Relacje na Facebooku, intranety, blog firmowy, wewnętrzny newsletter to zarówno komunikacja, która wpływa na zachowania i wiedzę pracowników. Natomiast główną wartością jest wpływ na pozycjonowanie własnej strony www i zwiększenie ruchu organicznego.

Czy sami potrafimy napisać dobre teksty pod SEO ?

Odpowiedź brzmi tak !. Każdy kto posiada „lekkie pióro” potrafi napisać dobry tekst pod SEO. Warunkami, które trzeba spełnić są: doświadczenie w pisaniu tekstów, umiejętność wykorzystania nagłówków H1- H6, użycia specjalistycznych programów. Nie zapominaj też o ciągłym analizowaniu postępów z napisanych tekstów. Narzędzia, które się przydadzą to m.in:

A teraz pytanie jaki jest główny cel funkcjonowania waszej firmy? Myślimy, że przede wszystkim zysk na który pracują odpowiednie działy i pracownicy.

Właściciel, Prezes, Dyrektor, nie musi umieć wszystkiego. Czasem jest to nawet nie realne ale musi potrafić wykorzystać zasoby własne. Zasoby pracowników, budżet marketingowy, firmy zewnętrzne, partnerzy są właśnie po to aby nasza firma pracowała w taki sposób jak zostało to zaplanowane. Oczywiście nie mówimy, że nie można mieć własnej agencji PR bądź specjalisty do spraw e-commerce we własnych szeregach. Wszystko zależy wyłącznie od nas i potrzeb.

W ciągłym natłoku codziennych obowiązków w firmie trzeba mieć czas na kolejne nowy wyzwania.

Niby nie dużo i wszystko łatwe, ale jeżeli w tym miejscu uważasz, że to dla ciebie za dużo to chcemy ci pomóc bo jako agencja pr wiemy:

  • co pisać i mamy „lekkie pióro” tak by inni chcieli to czytać.
  • potrafimy używać narzędzi i nie korzystamy z firm zewnętrznych
  • znamy potrzeby firm i wiemy, że współpraca z agencją PR może być tania i bezpieczna.

Podsumowując uważasz, że w twojej firmie brakuje dobrych jakościowo tekstów pod SEO/pozycjonowanie? Skontaktuj się z nami a pomożemy we wszystkich tematach bez potrzeby zatrudniania agencji PR.

Pomożemy tylko przy konkretnych zadaniach a ty sam ustalisz czy mają być to zlecenia, umowy czy stała współpraca. Wiemy, że skoro trafiłeś na naszą stronę www a my sami napisaliśmy swoje teksty to znaczy, że wiemy jak pisać teksty pod SEO.

KONTAKT

Telefon: +48 502 682 173

e-mail: biuro@marketingnaplus.pl

Oferta, pisanie tekstów PR, odpowiadanie na negatywne komentarze
Oferta, pisanie tekstów PR, odpowiadanie na negatywne komentarze