Marketing internetowy

Marketing internetowy – idealne działania do twojego budżetu

Marketing internetowy to najczęściej wybierana forma i działanie w całościowym marketingu. Czasy się zmieniają i te funkcje, które były wykorzystywane dawniej już teraz nie przynoszą takich samych efektów. Na jakimkolwiek kanale byśmy się nie skupili to i tak w dużej mierze przenosi się on do internetu. Zobaczmy jak to wygląda na przykładach.

Prasa – kiedyś drukowana, pisane teksty, wywiady, reklamy coraz częściej przenoszą się do internetu. Ludzie nie mają czasu na czytanie gazet ale wersje on-line mają coraz większy udział prenumerat. Oczywiście w dalszym ciągu są konsumenci dla których wersja papierowa to jest ten czynnik dla którego zostaną przy wersji papierowej.

Reklamy w radio – dalej funkcjonują ale wystarczy włączyć jakąkolwiek stację radiową on-line by przekonać się by móc słuchać radia przez internet trzeba będzie najpierw zobaczyć/wysłuchać reklam zanim aplikacje pozwoli nam słuchać docelowej stacji.

TV – tak samo jak radio dużo osób woli oglądać TV na antenach naziemnych bądź satelitarnych ale część osób przeniosła swoje abonamenty do internetu. Wszelkiego rodzaju platformy jak netflix, player, ipla to tylko kilka dobrych przykładów.

Marketing internetowy dopiero się rozwija

Prawdopodobnie wiele osób odpowie, że w dzisiejszych czasach Internet jest wszystkim. Jest to jednak fakt z którym nie sposób się nie zgodzić. Codziennie duża liczba osób spędza od 8 godzin w pracy przy komputerze a potem jeszcze kolejne godziny po pracy bądź w trakcie jej powrotu.

Cały projekt globalnej sieci opisał w 1960 roku J. Licklider. Natomiast pomysłodawcą i funkcjonowaniem zainteresował się Paul Baran, który w 1962 opublikował 12-tomową pracę, będącą projektem wytrzymałych sieci cyfrowych a tym samym początkiem transmisji danych.

Jak zwykle początki nalatały do dużych instytucji i dostęp miał przemysł zbrojeniowy.

Późniejsze lata to powstanie znanych do teraz protokołów TCP/IP oraz DNS, czyli rozproszenie danych poprzez transmisję i wysyłkę oraz zbudowanie ich w jedną całość bezpośrednio już u odbiorcy.

Podobnie do innych projektów przez pewien czas ze względu procesy badań przez wojsko i wydany zakaz używania do celów komercyjnych Internetu jego rozwój spowolniał. Ponieważ w 1991 roku cofnięto zakaz od National Science Foundation Internet rozwijał się dalej i udostępniono go dla klienta indywidualnego.

internet marketing na plus
Internet Marketing na Plus

Marketing internetowy w 1991 roku początek reklam.

W momencie cofnięcia zakazów i już poznanej techniki przesyłania danych poprzez transmisję zaczęto dostrzegać, że Internet to świetne źródło to sprzedaży i reklamy. Jak powstała reklama oraz kiedy to zachęcam do przeczytania zakładki „grafika” (kliknij).

Co warte podkreślenia dzisiaj użytkownicy Internetu to wielomiliardowa społeczność, na której działaniu powstały także i choroby cywilizacyjne typu uzależnienie od Internetu, komputera, social mediów itp.

Marketing internetowy to cały świat

W sieci znajdziemy wszystko od informacji o sklepie, miejscu, atrakcji turystycznej po źródła rozrywki, komunikacji a nawet znalezienia partnera/partnerki.

Czasy, w których istniała tylko wyszukiwarka google również minęły i dzisiaj dużo osób nie korzysta tylko z niej, ale również z Facebooka, twittera, Instagrama, YouTube, ale także dużych portali takich jak Onet, Wirtualna Polska czy Interia.

Sieć pozwoliła na kolejne rzeczy! Oglądamy kanały TV, filmy, które są wrzucane na serwer, słuchamy muzyki czy gramy na komputerach i telefonach z osobami z innego kontynentu.

Dzięki internetowi nawet zakupy z odległych krajów to nie problem. Wszelkiego rodzaju portale zakupowe od Ebay, alliexpres, alibaba to już nawet dla laika nie problem. Reklama i sprzedaż ogarnęła naprawdę wielki kawałek tortu i cały widz polega na tym by umieć go wykorzystać.

W poniższych zakładkach opisujemy dokładniej, na czym polegają poszczególne dziedziny marketingu internetowego i mamy nadzieje, że zdradziliśmy kawałek wiedzy a po więcej zadzwonicie bądź napiszecie.

agencja interaktywna – kliknij

pozycjonowanie stron poprzez SEO i Google Ads

zarządzanie dostępnością hoteli i treścią stron www

prowadzenie profili na facebook oraz w social mediach

projekty stron internetowych – sprawdź

Masz pytania bądź chcesz poznać bliżej ofertę ?

Zadzwoń lub napisz

Telefon: +48 502 682 173

e-mail: biuro@marketingnaplus.pl