Marketing zewnętrzny – dla kogo, w czym pomoże ?

Marketing zewnętrzny zwany także outsourcingiem marketingu to przede wszystkim sprawdzone działania dla branży potrzebującej wsparcia marketingowego. W dużym skrócie są to wyspecjalizowane usług, polegające na działaniach firm z zewnątrz. Działania marketingowe mogą być prowadzone częściowo, w całości. Często są to umowy na dłuższy okres bądź tylko pojedyncze umowy zlecenia. W branży marketingowej pracujemy ponad 15 lat w zależności od wybranej usługi współpracy możemy prowadzić kompleksowo działania bądź być firmą doradczo-szkoleniową.

Przez długi czas pracy w działach marketingu spotkaliśmy się z bardzo wieloma problemami i dlatego teraz wiemy co należy robić by problemów uniknąć bądź znaleźć już gotowe rozwiązanie.

Dynamiczny rozwój gospodarki i zmieniające się otoczenie biznesowe wymaga od przedsiębiorców ciągłego dopasowywania się do istniejących warunków. Podejmując współpracę z nami zyskujesz pewność, że wszelkie działania marketingowe prowadzone będą z najwyższą starannością i dbałością o interes Twojej firmy.

To, z czym każdy w branży potrzebującej działu marketingu się boryka to problemy z pracownikami. Często jest tak, że pracownik nabiera doświadczenia w danej firmie po czym przechodzi do konkurencji. Zdarzają się też sytuacje w której jako pracodawcy chcemy dać szanse pracownikowi i nie chcemy go zwalniać. Ale coraz częściej główny problem to taki, że nie jesteśmy w 100 % zadowoleni z pracy działu marketingu ale nie stać bądź nie znajdziemy nikogo lepszego zwłaszcza poza aglomeracjami miejskimi.

Marketing zewnętrzny i główne problemy, jakie można wyznaczyć to:

1 – brak doświadczonych pracowników,

2 – brak niedoświadczonych pracowników, którzy chcieliby się uczyć i przebranżowić,

3 – doświadczeni pracownicy, ale bez znajomości języka; polskiego bądź angielskiego, niemieckiego,

4 – pracownicy, którzy posiadają duże doświadczenie zawodowe, ale możliwości finansowe danej firmy nie pozwalają na zatrudnienie ich,

5 – pracownicy z odpowiednimi kwalifikacjami ale bez chęci na przeprowadzenie się do lokalizacji działalności firmy.

Rozwiązaniem, dla bardzo wielu firm na powyższe problemy jest właśnie marketing zewnętrzny. Ten dział outsourcingu marketingowego już od wielu lat istnieje i powoli jego zalety dostrzegają duże korporacje ale także i średnie i małe przedsiębiorstwa.

Dzięki outsourcingowi marketingowemu mamy nie tylko możliwość stworzenia profesjonalnego indywidualnego działu marketingu ale nauki swoich pracowników. Być może za jakiś czas będą mogli przejąć zadania agencji marketingowej. Takie czasowe rozwiązanie problemu daje także przewagę, że jako firma nie mamy w własnej strukturze organizacyjnej osób zatrudnionych w marketingu. Koszty pracy, fluktuacja pracowników, czas potrzebny na wdrożenie pracowników jest i kosztowy i czasochłonny. Te wszystkie czynniki w marketingu zewnętrznym firm nie interesują.

Co mogę zyskać współpracując z marketingiem zewnętrznym

Zatrudnienie outsourcingu marketingu pozwala na elastyczne zaangażowanie doświadczonych ekspertów i specjalistów ds. marketingu.  Zaplanujemy, skoordynujemy i zrealizujemy zintegrowane działania marketingowe, wizerunkowe i promocyjne w Twojej firmie. Co ważne podkreślenia ponad 14 lat doświadczenia przyniesie wymierną korzyść dla twojej firmy. Oczywiście co wspominaliśmy wyżej plusem takiego rozwiązania jest znacznie niższy koszt bo nawet po opłaceniu wszystkich kosztów i faktur kwota jest mniejsza niż zatrudnienie osoby na umową o pracę.

Ważnym także podkreślenia jest fakt, że outsourcing marketingu daje jeszcze jeden duży plus. Współpraca agencyjna z wieloma kanałami marketingowymi. Być może nawet się Państwo nie zastanawialiście ile razy korzystacie z reklam np: w radiu, prasie, internecie, drukarniach, i firmach z gadżetami. Firma agencyjna prowadzi takich działań znacznie więcej niż wy sami. Dlatego nasze ceny są na znacznie niższym poziomie niż dla was jako pojedynczego Klienta.

Marketing zewnętrzny
Marketing zewnętrzny

Jakie firmy mogą prosić o pomoc agencji przy prowadzeniu zewnętrznego marketingu?

Przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa, które dążą do poprawy swoich wyników finansowych.  Marketing na plus jako marketing zewnętrzny wykonana konkretne cele strategiczne, optymalizacyjne. Twoja firma na stale zmieni swoją jakość w tym zmiennym i konkurencyjnym rynku, gdzie dominuje internet. Klienci, z którymi współpracujemy korzystają z różnych form i rozmaitych dziedzinach marketingu. Jedne firmy potrzebują od agencji marketingowej, projektu graficznego, który przekażą drukarni i przywiozą gotowy materiał pod drzwi.

Inne firmy ustalają cały zakres prac od projektowania graficznego różnych reklam, banerów, ulotek, po czym kończą współpracę.

Jeszcze inne mają ustalone stałe działania miesięczne np.: 10 projektów graficznych, 10 postów na social media (np. Facebook, Instagram) 10 artykułów PR (wywiady, relacje z imprez, język korzyści do pakietów).

Ważnym też aspektem o którym nie można zapominać jest prowadzenie wizytówki Google Moja Firma. Kliknij w link i zapoznaj się z szeroko opisanym tematem na naszej zakładce.

outsorcing marketingu
Pomoc agencji marketingowej

Innym zupełnie przykładem jest wsparcie informatyczne wraz agencją PR.

Działania mają na celu zarządzanie systemem CMS czyli dodanie pakietów do strony www, zmiana cen i dostępności miejsc noclegowych. Zazwyczaj problem dotyczy takich stron jak na booking.com, travelist czy Expedia. System CMS może także dotyczyć sklepu internetowego a co za tym idzie zmianę zdjęć oraz dodawanie treści produktowej.

Oprócz tego może być to połączone z napisaniem od podstaw pakietów wraz z wstępem i językiem korzyści oraz z wszystkimi informacjami, co zawiera cena i dopasowaniem cen do aktualnej konkurencji.

Czy marketing zewnętrzny może być także formą call center?

A co jeżeli nie potrzebujesz wsparcia marketingowego tylko pomocy zdalnej w sprawie sprzedaży, komunikacji, rozmów on-line z Klientem?

Call center to także możliwość wsparcia ze strony Marketing na Plus. Jest wiele firm, które potrafią same zarządzać swoją treścią, produktami ale potrzebują wsparcia sprzedażowego. Tu także pomagamy. Przez lata sprzedaży nauczyliśmy się jakich technik sprzedażowych używać tak by współczynnik konwersji zakupowej był jak najwyższym poziomie. Nie jesteśmy alfą i omegą ale liczne szkolenia pozwoliły nam na wykorzystanie swojej wiedzy do lepszej sprzedaży.

marketing zewnętrzny
Marketing zewnętrzny jako call center

Ile kosztuje wsparcie marketingu zewnętrznego ?

Ceny to naprawdę indywidualna sprawa, ponieważ wszystko zależy od ilości, działań, czasu.

Sprawdź nasz cennik oraz zapoznaj się z przykładowymi cenami

Projekt graficzny od 40 zł

Zarządzenie treścią godzina 50 zł

Pisanie tekstów PR – 1000 znaków – 30 zł

Call Center godzina pracy – 50 zł + % od sprzedaży

Sprawdź i zadzwoń

Telefon: +48 502 682 173

e-mail: biuro@marketingnaplus.pl