Pozycjonowanie stron – w jaki sposób i czy zawsze płatny?

Pozycjonowanie stron czym tak naprawdę jest ? Wiemy, że większość osób, które posiadają swoje własne firmy bądź zarządzają hotelami, pensjonatami odpowiedź znają i wiedzą także, że dzisiaj bez pozycjonowania ciężko się jest wybić nad konkurencje. Z pewnością pozycjonowanie stron musi być stałe i można wyróżnić dwa podstawowe i najważniejsze typy, które warto rozważyć w trakcie tworzenie działań i budżetu marketingowego.

– dłuższy czyli naturalne SEO

– krótszy/szybszy czyli pozycjonowanie płatne za pomocą linków sponsorowanych Google Ads

Pozycjonowanie SEO

Jest to forma pozycjonowania naturalnego, która ze względu na ciągłe zmiany reguł i algorytmów musi być pod stałą kontrolą. Dawniej było modne „linkowanie” czyli dodawanie linków danej witryny do innych stron (baz), które miały za zadanie spowodować przejście na docelową witrynę i poprawić wyniki w wyszukiwarkach. Teraz przede wszystkim jednym z najważniejszych czynników jest dobrej jakości treść na własnej stronie www. W skrócie chodzi o to by tworzyć specjalistyczne unikatowe teksty, które posiadają w sobie wytyczne i słowa kluczowe na które chcemy się pozycjonować. Teksty te nie powinny być kopiowane z innych stron i być zrozumiałe dla czytelnika tak by po przeczytaniu danego tekstu miał jak największą informację i wiedzę. Dlatego warto takie teksty uzupełniać zdjęciami, piktogramami a nawet filmami instruktażowymi.

Ceny pozycjonowania SEO

Ze względu na trudność pozycjonowania naturalnego jest to proces dłuższy i bardziej czasochłonny. Natomiast nie oznacza, że jest droższy w stosunku do Google Adwords można powiedzieć, że jest nawet tańszy. Na cenę składają się następujące elementy:

– specjalistyczny tekst (cennik)

– optymalizacja (czyli zarządzanie CMS) (cennik)

pozycjonowanie stron Jelenia Góra
pozycjonowanie stron Jelenia Góra

Kampanie Google Ads

Kampanie Google ads (dawniej google adwords) to nic innego jest forma stworzenia pozycjonowania dla uzyskania szybkiego efektu. Pracownicy Google stwierdzili skoro zrobiliśmy darmową wyszukiwarkę internetową Google z której korzysta już prawie 90 % internatów na całym świecie to dlaczego nie możemy na tym zarabiać? W związku z tym faktem powstała możliwość pozycjonowania stron za pomocą linków sponsorowanych. W dalszym ciągu pozycjonowanie naturalne jest ważne i nie powinno się o nim zapominać. Jednakże przy nowych witrynach internetowych, które nie mają jeszcze historii w Internecie to na efekt trzeba poczekać czasami kilka miesięcy a Google Ads daję tą możliwość, że w wynikach wyszukiwania możemy być widoczni parę godzin. Tworzenie kampanii można zrobić samemu bądź zlecić agencji np.: marketing na plus w której istnieją dwa typy rozliczeń

Ceny kampanii Google Adwords

1 – prowizja od wykonanej kampanii (jest to % ustalany indywidualnie z Klientem)

2 – kwota za wykonaną kampanie, reklamę

Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu kampanii Google Adwords
– czy będąc pierwszym w wyszukiwarce oznacza, że jestem najlepszy?

Z pewnością „nie oznacza to, że jesteś najlepszy”. Podobnie jak w innych działaniach i tu trzeba mieć więcej wyników. Warto także zwrócić uwagę opracowaną strategię firmy z dokładnym podziałem i segmentacją Klienta.  Nie ma też co ukrywać, że pierwsza pozycja będzie powodowała większy ruch na stronie.

– im wyższa pozycja tym lepsza skuteczność

Hipotetycznie powinno to działać tak, że większy ruch na stronie = większa sprzedaż (lepsza konwersja).  Niestety jest tak, że nawet gdy będziemy widzieć różne reklamy z danym produktem np.” samochód porsche” to prawdopodobieństwo zakupu przez większość użytkowników będzie niska. (zwłaszcza jeżeli chodzi o wyniki płatnego wyszukiwania czyli Google Ads).  

– jeśli zapłacę więcej za kliknięcie/reklamę to będę wyżej

Można się spotkać z takimi reklamami, że ten kto zapłaci więcej za pojedyncze kliknięcie (CPS – cost per click) to jego reklama będzie się wyświetlać wyżej. Takie formy reklam owszem zdążają się ale system Google stara się aby „gracze” z mniejszym budżetem również mogli się reklamować i dlatego oprócz ceny za pojedyncze kliknięcie liczą się też inne parametry. To głównych parametrów należą m.in.; jakość reklamy i strony docelowej, wpływ rozszerzeń oraz inne reklamy np. banery.

– jestem pierwszy bo to wpłynie na wynik jakości  

Wielu naszych Klientów myślało do tej pory, że jak w dużej części biznesu „pieniądz może wszystko” czyli zapłacę więcej i wynik jakości będzie lepszy. W tym przypadku Google Ads również nie pozwala na to a nawet więcej można mieć reklamy wyżej od konkurencji i to za niższe stawki ! Warunek jest jeden zastanów się czy nie poprawić parametrów reklam, analizuj, sprawdź docelową stronę, treść na docelowej stronie bo to ma wpływ czy użytkownik znalazł to czego szuka i współczynnik odrzuceń jest na niskim czy wysokim poziomie. Pamiętaj dla GOOGLE liczy się użytkownik znalazł to czego szukał a znalazł to dzięki wyszukiwarce.

– nie jestem na podium to przegrałem !

Od najmłodszych lat każdy chciałby wygrywać i być na podium i jest to najbardziej pożądany wynik. Każdy z nas chciałby strzelać gole, zdobywać punkty, mieć najlepsze czasy ale czy ktoś kto jest na 4-5 pozycji jest najgorszy? Tak samo jest w pozycjonowaniu. Czasami ciężko jest pokonać konkurencję pod danym słowem kluczowym i sztuką jest znalezienie innych słów kluczowych na które konkurencja się nie pozycjonuje a może dać nam to sprzedaż i konwersje.

– inni są wyżej, wygrywają to ja coś źle robię

Jest to ten sam efekt co bycie na 4 i 5 miejscu. Nie oznacza, że coś źle robimy tylko to, że inni byli tworzyli kampanie wcześniej bądź ich strony www mają większą historię a takie strony dla Google są bardziej wartościowe pod warunkiem zrobienia dobrej optymalizacji stron.

Pozycjonowanie stron Jelenia Góra
Kampanie Google Adwords – święta w górach (hotele) – marketing na plus

Pozycjonowanie stron Jelenia Góra – potrzebujesz więcej informacji skontaktuj się z nami

Telefon: +48 502 682 173

E-mail: biuro@marketingnaplus.pl