Pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron i optymalizacja SEO – w jaki sposób i czy zawsze płatny?

Pozycjonowanie stron czym tak naprawdę jest ? Większość osób, które mają własne firmy bądź zarządzają hotelami, pensjonatami odpowiedź znają i wiedzą także, że dzisiaj optymalizacja SEO to działanie, które pomaga w walce z konkurencją. Z pewnością pozycjonowanie stron internetowych musi być stałe i można wyróżnić dwa podstawowe i najważniejsze typy, które warto rozważyć w trakcie tworzenie działań i budżetu marketingowego.

– dłuższy czyli naturalne pozycjonowanie i SEO

– krótszy/szybszy czyli pozycjonowanie płatne za pomocą linków sponsorowanych Google Ads

Pozycjonowanie stron SEO

Jest to forma pozycjonowania naturalnego, która ze względu na ciągłe zmiany reguł i algorytmów musi być pod stałą kontrolą. Dawniej modne było „linkowanie” czyli dodawanie linków witryny do innych stron (baz), które miały za zadanie spowodować przejście na witrynę i poprawić wyniki w wyszukiwarkach. Dzisiaj przede wszystkim jednym z najważniejszych czynników jest dobrej jakości treść na własnej stronie www czyli rozbudowany marketing firmy.

W skrócie chodzi o to by tworzyć specjalistyczne unikatowe teksty, które napisane są pod wytyczne wraz ze słowami kluczowymi na które chcemy robić pozycjonowanie stron. Teksty nie powinny być kopiowane z innych stron i być zrozumiałe dla czytelnika tak by po przeczytaniu danego tekstu użytkownik miał jak największą informację i wiedzę. Przed przystąpieniem do prac związanych z optymalizacją witryny www warto rozważyć dokładny audyt strony, która pokaże jaka jest jej zawartość. Warto takie teksty uzupełniać zdjęciami, piktogramami a nawet filmami instruktażowymi. Nasza firma już od 14 lat zajmuje się pisaniem tekstów, wiec jeżeli jesteś zainteresowany poprawą pozycjonowania na swojej stronie zapoznaj się z tą ofertą.

Ceny pozycjonowania stron i optymalizacja SEO

Pozycjonowanie stron przy wykorzystaniu działań naturalnych to proces znacznie dłuższy i bardziej czasochłonny. Natomiast co najważniejsze nie oznacza, że jest droższy w stosunku do Google Adwords. Nie boimy się powiedzieć, że jest nawet tańszy. Na cenę pozycjonowania stron sposobem naturalnych mają wpływ następujące elementy:

– specjalistyczny tekst (oferta)

– optymalizacja (czyli zarządzanie CMS) (cennik)

pozycjonowanie stron Jelenia Góra
pozycjonowanie stron Jelenia Góra

Kampanie Google Ads

Pozycjonowanie stron przy udziale Google ads (dawniej google adwords) płatna reklama w Internecie dla uzyskania szybkiego efektu marketingowego. Google zrobiło darmową wyszukiwarkę internetową z której korzysta już prawie 90 % internatów na świecie to dlaczego nie można na niej zarabiać? Pozycjonowanie stron za pomocą linków sponsorowanych jest szybkie a budżet sam ustala reklamodawca. W dalszym ciągu pozycjonowanie naturalne jest ważne i nie powinno się o nim zapominać. Jednakże przy nowych witrynach internetowych, które nie mają historii w Internecie to na efekt trzeba poczekać czasami kilka miesięcy a Google Ads daję tą możliwość, że w wynikach wyszukiwania możemy być widoczni parę godzin. Tworzenie kampanii można zrobić samemu bądź zlecić agencji np.: marketing na plus w której istnieją dwa typy rozliczeń. Warto także rozważyć utworzenie innego produktu Google czyli wizytówki “Biznes moja Firma” – kliknij by zapoznać się z ważnymi informacjami.

Ceny kampanii Google Adwords

1 – prowizja od wykonanej kampanii (jest to % ustalany indywidualnie z Klientem)

2 – kwota za wykonaną kampanie, reklamę

Pozycjonowanie stron www przy kampani płatnej na co zwrócić uwagę?

– czy będąc pierwszym w wyszukiwarce oznacza, że jestem najlepszy?

Z pewnością „nie oznacza to, że jesteś najlepszy”. Podobnie jak w innych działaniach i tu trzeba mieć więcej wyników. Warto także zwrócić uwagę opracowaną strategię firmy z dokładnym podziałem i segmentacją Klienta.  Nie ma też co ukrywać, że pierwsza pozycja będzie powodowała większy ruch na stronie ale liczy się profesjonalna optymalizacja strony pod względem SEO.

Optymalizacja SEO
Optymalizacja SEO przy pomocy wtyczki Yoast SEO Premium

– pozycjonowanie stron to im wyższa pozycja tym lepsza skuteczność

Hipotetycznie powinno to działać tak, że większy ruch na stronie = większa sprzedaż (lepsza konwersja).  Niestety jest tak, że nawet gdy będziemy widzieć różne reklamy z danym produktem np.” samochód porsche” to prawdopodobieństwo zakupu przez większość użytkowników będzie niska. (zwłaszcza jeżeli chodzi o wyniki płatnego wyszukiwania czyli Google Ads). Dlatego ważny jest aspekt wyświetlania reklam dla tych użytkowników, którzy są nimi zainteresowani a nie wszystkim.  

– jeśli zapłacę więcej za kliknięcie/reklamę to będę wyżej

Można się spotkać z takimi reklamami, że ten kto zapłaci więcej za pojedyncze kliknięcie (CPS – cost per click) to jego reklama będzie się wyświetlać wyżej. Takie formy reklam owszem zdarzają się ale system Google stara się aby „gracze” z mniejszym budżetem również mogli się reklamować. Dlatego oprócz ceny za pojedyncze kliknięcie liczą się też inne parametry a zwłaszcza optymalizacja strony www. Głównymi parametrami, które wpływają na pozycjonowanie stron są m.in.; jakość reklamy i strony docelowej, wpływ rozszerzeń, inne reklamy np. banery.

– jestem pierwszy bo to wpłynie na wynik jakości  

Wielu naszych Klientów myślało do tej pory, że jak w dużej części biznesu „pieniądz może wszystko”. Zapłacę więcej i wynik jakości będzie lepszy.

W tym przypadku Google Ads również nie pozwala na to a nawet więcej można mieć lepsze pozycjonowanie stron niż konkurencja i to za niższe stawki ! Warunek jest jeden zastanów się czy nie poprawić parametrów reklam, analizuj, sprawdź docelową stronę, treść na docelowej stronie bo to ma wpływ czy użytkownik znalazł to czego szuka i współczynnik odrzuceń jest na niskim czy wysokim poziomie. Pamiętaj dla GOOGLE liczy się użytkownik znalazł to czego szukał a znalazł to dzięki wyszukiwarce.

– nie jestem na podium to przegrałem !

Od najmłodszych lat każdy chciałby wygrywać i być na podium i jest to najbardziej pożądany wynik. Każdy z nas chciałby strzelać gole, zdobywać punkty, mieć najlepsze czasy ale czy ktoś kto jest na 4-5 pozycji jest najgorszy? Tak samo jest w pozycjonowaniu. Czasami ciężko jest pokonać konkurencję pod danym słowem kluczowym i sztuką jest znalezienie innych słów kluczowych na które konkurencja się nie pozycjonuje a może dać nam to sprzedaż i konwersje.

– inni są wyżej, wygrywają to ja coś źle robię

Jest to ten sam efekt co bycie na 4 i 5 miejscu. Nie oznacza, że coś źle robimy. Może być tak, że inni tworzyli kampanie wcześniej bądź ich strony www mają większą historię. Dla Google bardzo wartościowe jest właśnie dobra optymalizacja stron pod względem SEO.

Pozycjonowanie stron Jelenia Góra
Kampanie Google Adwords – święta w górach (hotele) – marketing na plus

Pozycjonowanie stron Jelenia Góra – potrzebujesz więcej informacji skontaktuj się z nami

tel: +48 502 682 173

E-mail: biuro@marketingnaplus.pl