Prasa i reklama czy komuś jest jeszcze potrzebna?

Na to pytanie codziennie odpowiadają sobie osoby zarządzające wydawnictwem i redaktorzy naczelni prasy codziennej, tygodników, miesięczników i różnego rodzaju czasopism.  Czas goni nie ustanie… dni i pory roku mijają, technologie się rozwijają, media szukają w tym zwariowanym wyścigu innych rozwiązań i tylko prasa została w tyle.

Często spotykamy się z takimi słowami oraz stwierdzeniem, że czasy reklamy w prasie minęły już bezpowrotnie i ten sektor mediów upada bądź upadnie.  

Czynników takiego podejścia do materiałów drukowanych jest wiele ale jednym z najbardziej z tym związanych jest ciągły rozwój technologiczny oraz łatwość dystrybucji informacyjnej w Internecie.

Powiedzenie jednak, że prasa nie istnieje to błąd a nie korzystanie z form reklamowych w prasie to jeszcze większy.

Internet daje możliwość stworzenia wszystkiego natomiast prasa jako wieloletni środek masowego przekazu informacji wypracowała sobie zalety, której Internet naszym zdaniem nigdy nie zdobędzie.

Szacunek, zaufanie…

Do głównego dobrodziejstwa prasy należy podać zaufanie nośnika informacji oraz szacunek dla pisanej treści, zdjęć, badań i wszelkiego rodzaju informacji. Prasa posiada także inną bardzo ważną funkcjonalność otóż aby się z nią zapoznać potrzebujemy czasu.

Ten czas powoduje właśnie, że tak wiele osób czyta książki, ciekawe artykuły i traktuje dobry magazyn jako wartość dodaną do egzystencji. Nie raz usłyszymy, że dla wielu osób formą najlepszego relaksu jest odpoczynek przy książce bądź specjalistycznym miesięczniku poruszającym tematy, które nas interesują bądź ogólne o których nigdy byśmy nie słyszeli przeglądając Internet. Dlatego tak istotne jest w dalszym ciągu reklamowanie się w prasie.

Odskocznia, odpoczynek, zwolnienie tempa od wszystkiego co mamy na co dzień w życiu i pracy daje nam czytanie.

Media społecznościowe i Internet są super ale niestety powodują uzależnienie i odtrącają nas od społeczeństwa. Problemy z przeglądaniem smartfona i śmierć na przejściu dla pieszych, szukanie codziennie czegoś ciekawego na facebooku i stwierdzeniu, że właściwie nic tam nie ma to powoli standard.

reklama w prasie
Prasa i reklama to coś więcej…

Czasopisma takie jak Timm pozwoliły odtworzyć w nas coś co zanikało potrzebę czytania.  A z czytaniem odrodziło się dzielenie się swoimi emocjami i sugestiami z innymi. Czy kiedykolwiek zwykły Kowalski przeczytał by fajnie napisany artykuł o podróżach, legendach Karkonoszy, restauracjach w okolicy czy lokalnych atrakcjach turystycznych?

Pewnie nie, ale dzięki takiej reklamie w prasie i umiejętnemu zarządzaniu treścią w magazynie być może ktoś poznał coś nowego. Jeżeli będzie chciał się dowiedzieć więcej to będzie miał taką możliwość poprzez Internet. Ta funkcjonalność powoduje, jeszcze większe wzmocnienie reklamy i uzupełnienie. Ciekawa treść, artykuł, zdjęcia musza być kontynuowane w innych nośniach; reklamie zewnętrznej, radio, google i social mediach bo wtedy będą stanowić kompletną informację.  Za granicą 90 % społeczeństwa wykorzystuje social media do reklamy i szukania dla siebie produktów. U nas jest to dopiero nowość i zaledwie kilka procent. W zamian źródeł produktowych mamy kompletny bzdur rzeczy niepotrzebnych i nic nie wnoszących w nasze życie. 

Dzięki takim rozwiązaniom jak ładne zdjęcia, ciekawe reklamy graficzne, bardzo dobre artykuły pozwalamy i czekamy na kolejne wydanie. Po to by wolnej chwili zrelaksować się i posłuchać innych co mają ciekawego do powiedzenia, opisania.

Magazyn Timm przykład dobrych działań reklamowych w prasie

Można powiedzieć też, że magazyn taki jak TIMM dał także mieszkańcom, turystą odwiedzającym region Karkonoszy coś jeszcze innego „darmowy gadżet”. Jak wiadomo prezenty lubi otrzymywać każdy bo są fajne i przede wszystkim darmowe, które zabieramy do domu ze sobą. W tym wypadku mogą być to ciekawe informacje ale także i wspomnienia dzięki, którym odwiedzimy dane miejsce.

Jako agencja marketingowa Marketing na Plus cieszymy się i gratulujemy dobrej roboty, która została wykonana. Dla potencjalnych reklamodawców możemy w 100 % powiedzieć, że jest to idealne źródło zwiększania świadomości swojej marki, zasięgu a w efekcie powiększania przychodów.

Wszystko leży w „waszych rękach” i dosłownie i przenośni wystarczy tylko wyciągnąć ręce i zrobić to dobrze a na efekty na pewno nie będzie trzeba długo czekać.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.