Własny znak firmowy to podstawa. Logotyp firmy powinien być przemyślany i utożsamiać się z firmą tak by Klient, który wejdzie na stronę www i zobaczy logo od razu będzie wiedział czym dana firma się zajmuję. Jest unikalną i charakterystyczną formą graficzną. Posiada stylizowany napis, symbol, nazwę firmy a często „slogan”, który ma identyfikować przedsiębiorstwo bądź organizację. Nikt nie zdaje sobie z tego sprawy ale logotyp powinien być i zazwyczaj jest unikalny. Wprowadzenie zastrzegania znaku firmowego ma ogromne zalety ale także wprowadza pomoc w odróżnieniu jednej firmy od drugiej. Jeżeli tak by nie było to napój Coca-Cola byłby jedyny a mamy także i Pepsi oraz inne napoje typu cola.
Projektowanie logotypu to forma działań marketingowych do którym m.in należą prowadzenie wizytówki Google, prowadzenie Facebooka i odpowiednie teksty SEO.
Natomiast nie można zapominać, że logotyp to tzw. kamień węgielny bez którego nie możemy rozpocząć dalszych działań. Powstawanie logotypu było po części potrzebą ich posiadania przez właścicieli firm. Każdy, kto jest właścicielem firmy chce podkreślić swoją firmę i pokazać ją w ten sposób aby była unikatowa.
Dlatego przy projektowaniu logotypy sprawdź poniższe cele czy pasują do twojej firmy:
- logotyp to moja pierwsza wizytówka firmy – najpierw projektuje logotyp a dopiero potem materiały drukowane,
- chcę pokazać różnice i odróżnić się od innych firm i konkurencji,
- grafika i slogan ujęty przy projektowaniu logotypu ma na celu nakierowanie odbiorcy do głównych usług którymi firma się zajmuję.

Jak powstaje logo?
Każdy logotyp powstaje w oparciu o rozmowy a właściwie z wywiadem Klientem. Logotyp powinnien nawiązywać w jakiś sposób do firmy dlatego przydałoby się by się z nią identyfikował. Logotyp może posiadać slogan, grafikę nawiązującą do miejsca lokalizacji firmy bądź głównej siedziby. Kolor logotypu może być w wersji czarno-białej jak i kolorowej. Jako agencja marketingowa Marketing na Plus zawsze staramy się najpierw poznać firmę bądź jej przyszłe usługi. Znajdujemy te najważniejsze elementy analizy SWOT, które możemy wykorzystać w projektowaniu logotypu. Oczywiście możemy otrzymać wstępny rysunek od właściciela bądź sami go naszkicować ale wywiad to podstawa. Dopytanie o głównych odbiorców i konkurentów są znacznie ważniejsze. Ważnym elementem przy powstaniu logotypu jest też jego nowoczesność. Wiele z nas zna logotypy, które istnieją wiele lat. Oczywiście mogą przejść delikatny „refresh” a przez wiele lat nic się w nich nie zmienia a firmy istnieją.
Po wstępnym wywiadzie wiemy też czy logotyp dla firmy jest tylko potrzebny do wersji elektronicznej czy drukowanej j oraz czy firma chciałaby otrzymać wersję wraz księgą SIW czyli księgą wizualizacji.
Historia projektowania logotypu
Nie ma co ukrywać, że rozwój technologiczny spowodował, że powstało i jeszcze powstanie wiele firm, które będą zajmować się projektowaniem logotypów. Dostępność programów graficznych takich jak Adobe Photoshop, Corel Draw, programów on-line powoduję, że znak firmowy stał się bardziej dostępny.
Z jednej strony powoduje to, że jest wiele słabych jakości znaków firmowych ale z drugiej także daje możliwość na zmianę i projektowanie logotypów w różnych okresach działalności firmy. Każda nowa firma, której wydaję się, że zna segment swoich Klientów po pewnym czasie może uznać, że się myliła i ich usługi bądź segment Klientów musi ulec zmianie.

Za pionierów twórców znaków firmowych uznaję się USA a pierwszy z nich to Chermayeff & Geismar, czyli studio projektowe odpowiedzialne za projekty logo dla Chase Bank (1964), Mobil Oil (1965), PBS (1984), NBC (1986), National Geographic (2003) i innych. Ważnym podkreślenia jest fakt o którym wspominaliśmy wyżej to to, że dzięki umiejętnościom Chermayeff & Geismar niektóre ze znaków firmowych przetrwały niezmiennie do dziś. A wiele inne uległy tylko lekkim korektom więc jest to przykład, że podstawowy wywiad i rozwój własnej marki jest znacznie ważniejszy niż użycie nowoczesnych technologi użytych do projektowania logotypu.

Czy projektowanie logo musi trwać dłużej?
Osobiście uważamy, że dobre projekt dobrego logotypu może trwać znacznie dłużej niż możliwość zrobienia go w kilka godzin. Nie będziemy się sprzeczać, że firmy, które tworzą ręcznie znaki firmowe w 7 dni są źli. Nie, są projektują z pasją, dużym zaangażowaniem i umiejętnościami rysowania, którego nie sposób osiągnąć przy wykorzystaniu programów graficznych. Jednakże jest jedno ale… poza logotypem są także inne działania marketingowe, które mają ogromny wpływ jak twoja firma jest postrzegana. Idealnym przykładem jest IBM, BMW, Teraz Polska, Polski Produkt itp. czy te logotypy są graficznie utożsamianie z usługami firmy? (nie), czy tez firmy są nowoczesne ? (też nie) a jednak każdy zna te logotypy i uważa, że ich usługi są na najwyższym poziomie. Dlatego oprócz logotypu skup się na innych działaniach marketingowych. Nie zapominaj, że logotyp twojej firmy to wizytówka, który musi być stworzony przez osoby, które znają się na marketingu.
W internecie można znaleźć wiele badać dotyczących jakie logotypy się nam podobają. Z wyników można wyciągnąć następujące wnioski:
- wielkość liter ma znacznie. Duża, mała litera jest ważna i powinno się je stosować np: CASIO, CCC, Radio ZET, eska ROCK itp.
- czcionka prosta, pismo ręczne też ma znaczenie ale każdy z nas jest inny,
- prostokąt, koło, elipsa to kolejny element, który jest lepszy nie powiemy bo są wśród nas osoby, które lubią każde,

Ile kosztuje projektowanie logo?
Tego ci nie powiemy… ale chętnie z tobą porozmawiamy by już po kilku zdaniach powiedzieć ci czego potrzebujesz i jaki będzie przybliżony koszt.
Może to być 100 zł ale cena także może wynieść znacznie więcej więc nie czekaj i zadzwoń