Social media to najbardziej dynamicznie rozwijająca się dziedzina marketingu internetowego.

Prowadzenie strony na facebooku przez firmy, prywatnych użytkowników stało się aktualnie absolutnym minimum działalności. Osobiście uważamy, że nie można także zapominać o Google Biznes Moja Firma. Powyższe dwie strony w dobie szybkości przekazu informacji powinny być na stałe wpisane w zarzadzanie własnymi stronami.

Tak czy inaczej spośród wielu dostępnych aplikacji social media każdy wybiera tą idealną dla siebie.

Nie ma co ukrywać, że w dobie panujących warunków np. „Covid-19” takie aplikacje jak Facebook, Instagram, Twitter oraz YouTube mają ogromny wpływa na wizerunek firmy jak i decyzje zakupowe klienta.

Dobrym badaniem dla nas samych może być sprawdzenie jak często i długo korzystamy z danych aplikacji social media.  

Poniżej przedstawiamy instrukcje w jaki sposób można to sprawdzić .

1 – jak sprawdzić czas spędzony na social media – Facebook, Youtube ?

Wchodzimy w ustawienia aplikacji- potem wyszukujemy opcji „czas spędzony na FB” i mamy dokładny opis. (screen poniżej)

prowadzenie social media
czas spędzony na facebook

Czas oglądania na witrynie YouTube również sprawdza się tak samo i wygląda to tak:

czas spędzony na YouTube
Prowadzenie facebooka Jelenia Góra

Dlaczego prowadzenie strony na facebooku i czas spędzony na telefonie jest tak ważny i wpływa na decyzję zakupowe ?

Piszemy o tym bo czy nam się to podoba czy nie to niestety telefon stał się narzędziem bez którego nigdzie się nie ruszamy. Przeciętny użytkownik spędza na telefonie nawet 4 godziny dziennie przeglądając właśnie social media. Wstajemy rano patrzymy na telefon, jedziemy do pracy sprawdzamy portale społecznościowe, czekamy w kolejce to oglądamy YouTube, dzieci się nudzą to niech „chwile pograją” itp.

2. Jak sprawdzić czas spędzony przed ekranem telefonu komórkowego?

Programów tego typu jest naprawdę wiele. Wystarczy wpisać w sklepie Google Play hasło „monitor czasu spędzonego przed telefonem” i wyskoczą nam różne programy. Osobiście przetestowaliśmy darmową aplikację StayFree, która dokładnie pokazuje czas oraz procent działania różnych aplikacji. Łatwa, przejrzysta a na wykresie można analizować poszczególne dni i analizować udział prowadzenia poszczególnych social mediów.

prowadzenie facebooka - Jelenia Góra
Prowadzenie facebooka – Jelenia Góra

Jak zatem przełożyć ten czas na nowych fanów i ich decyzje zakupowe oraz prowadzenie strony na facebooku?

Można to robić w dwojaki sposób ale sama aktywność w prowadzenie strony na facebooku jest pozycją obowiązkową. Robią to duże korporacje, małe firmy oraz prywatni właściciele. Każdy z tych osób docenił ogromny potencjał mediów społecznościowych.

1 opcja to prowadzenie fanpage i publikowanie „wszystkich postów”.

Z opcji nr 1 korzysta wielu użytkowników prowadzących konta firmowe jak i prywatne. Content czyli treść ciągle się powtarza i nie ma przemyślanego harmonogramu działań a użytkownicy nie są aktywni.

2 opcja to prowadzenie facebook i publikowanie „przemyślanych postów”.

Opcja nr 2 jest wybierana przez osoby, które same zobaczyły, że ich publikacja postów nie przynosi zamierzonego efektu. Dodawane posty w opcji 2 mają za zadanie budowanie zaangażowanych odbiorców danej firmy. Tutaj każdy dodany post, film jest przemyślany i ma swoje zadanie. Harmonogram postów jest także przemyślany i dostosowywany do aktualnej sytuacji panującej w firmie jak i na świecie. W opcji nr dwa niestety musimy poświęcić znacznie więcej czasu bądź oddać pracę agencji reklamowej.

Przykład dobrego prowadzenia strony na facebooku w hotelarstwie

Hotel zastanawia się nad dodaniem nowego postu ponieważ „obłożenie obiektu jest na niskim poziomie”. Rozwiązaniem ma być przygotowany przez właściciela, dział sprzedaży specjalnej oferty cenowej bądź usługi.  

Analizując dotychczasowe prowadzenie facebook’a natrafiamy na informację, że obiekcie bądź miejscowości będzie „znana osoba”, która pozwala na udostępnienie zdjęć z jej wizerunkiem. Dodanie postów może polegać na pokazaniu ceny/rabatu bądź dodanie zdjęcia (prowadzenie Instagram) przed przyjazdem słynnej osoby. Później można to kontynuować poprzez wspólne zdjęcie z podziękowaniem.

Takie podejście po pierwsze może wpłynąć na decyzję zakupowe Klienta a po drugie uzyskać bardzo wiele komentarzy, udostępnień i aktywności, które wpływają na dalszy rozwój profilu jak i naszej firmy. Powyższy przykład wcale nie musi być związany z przyjazdem słynnej osoby. Może być to impreza lokalna; sportowa, koncert, darmowa wycieczka z przewodnikiem, niższe ceny na atrakcje itp. Chodzi o to by oprócz ceny pokazać większy język korzyści dotyczącej danej usługi.

Coca-Cola, Mercedes, Tauron

Wszyscy znamy duże firmy takie jak Coca-Cola, Mercedes, Tauron. Można powiedzieć, że nie muszą się reklamować a jednak systematycznie reklamują się w prasie. Poprzez takie działania kreują pozytywny wizerunek w sieci i branży. Reklamy takie jak „Mikołaj na święta firmy Coca-Cola” przekładają się to na wzrost sprzedaży oraz budowanie  świadomości na usługi, które chcemy by były sprzedawane.

Czy tylko ważne jest prowadzenie strony na facebooku czy też na innych social mediach?

Wiele osób zadaje sobie te samo pytanie na jakich social mediach powinienem prowadzić swoje działania.

Według corocznego badania Wearesocial.com i Hootsuite w styczniu 2019 roku z mediów społecznościowych korzystało już 3,25 mld osób czyli ok 40 % populacji naszej planety.

Nie można też powiedzieć, że korzystają tylko młodzi użytkownicy bo są to zarówno młodzi, starzy, bogaci, mniej zamożni, kobiety, mężczyźni…

W Polsce z facebook’a korzysta ok 18 milionów a z Instagrama ponad 7 mln. Właśnie dlatego tak dużo firm i osób decyduję się na prowadzenie strony na facebooku. Oczywiście dane ciągle się zmieniają ale i tak daje to obraz z jaką liczbą populacji mamy doczynienia, które wykorzystują social media.

Dla osób, które chcą się bardziej wgłębić w temat prowadzenia strony na Facebook, Instagram polecamy badania firmy Iab czyli przewodnik Social Media w Polsce 2019-2020.

Czy kanał Yotube może być wykorzystywany do decyzji zakupowych?

Odpowiedź jest jednoznaczna „tak” jest to kanał, który ogląda dziennie ok 2 miliardy ludzi na świecie. Oczywiście aby robić ciekawy content marketingowy na kanale YouTube trzeba poświęcić więcej czasu i nauczyć się to robić.

Opcji do prowadzenia tych działań jest kilka np.:

– pokazanie swojego obiektu w postaci filmu promocyjnego

– udostępnianie filmów o atrakcjach, wydarzeniach itp. na swoim profilu YouTube,

– reklamowanie płatne, które się będzie wyświetlać użytkownikom podczas oglądania czy słuchania muzyki na kanale.

Jakie aplikacje trzeba wykorzystywać poza Facebook, Instagram, YouTube?

Wybór jest naprawdę szeroki bo można tu także dodać jeszcze chociażby Twittera z liczbą 330 milionów na całym świecie oraz wiele innych, które uważamy, że powinniśmy prowadzić.

Naszym osobistym zdaniem jako Marketing na Plus firmy z branży turystycznej powinny korzystać z minimum dwóch źródeł i polecamy przede wszystkim FB i Instagrama do prowadzenia social mediów.

Prowadzenie tych działań na profilach wzajemnie się uzupełniają i znacznie poprawiają wyniki dotyczące pozycjonowania w wyszukiwarce Google przede wszystkim naturalne SEO.

Dodatkowo nie wolno też zapominać o innych aspektach takich jak: wizytówka Google, dobrej jakości nowoczesna responsywna strona www czy chociażby prowadzenie własnego bloga.

Kontakt

Marketing na plus

58-506 Jelenia Góra

tel: +48 502 682 173

e-mail: biuro@marketingnaplus.pl