Prowadzenie wizytówki Google Moja Firma, to więcej niż tylko sama wizytówka firmy.
Pozycjonowanie naturalne SEO to temat rzeka. Każdy właściciel, który zakładał kilka lat temu własną stronę www wiedział, że aby dobrze się ona pozycjonowała wystarczy chociaż minimalnie nasycić ją odpowiednimi słowami kluczowymi. Gigant taki jak Google również uczyło się na przestrzeni wielu lat jak poprawiać swój produkt. Mało osób, które nie są związane z pozycjonowaniem nie zdaje sobie sprawy, że Google zmienia swój algorytm non stop !
W historii są takie zmiany, że było ich nawet 600 razy. Większość zmian jest nie zauważalna i nawet specjaliści od SEO nie zwracają na nią aż tak dużej uwagi. Raz na jakiś czas algorytm to bardzo duża zmiana nawet dla dużych agencji od pozycjonowania. Przykładem może tu być algorytm Panda czy Pingwin, który już mocno wpływa na zawartość strony www. Wszystko ma na celu jeszcze lepsze dopasowanie zapytań użytkowników w wyszukiwarkach internetowych do wyników. Co pozostaje zwykłemu użytkownikowi? Niestety ciągła optymalizacja i dostosowanie się do zaleceń Google.

6 lat temu firmy posiadały wizytówkę Google Map i już wtedy oczywistym było, że bardzo dobrze wpływa na pozycjonowanie firmy. Dzisiaj prowadzenie wizytówki Google Moja Firma to podstawa i absolutne minimum. Algorytm Google nieustannie się zmienia i aby znajdować się wysoko w wynikach wyszukiwania, warto postawić na unikalne i dobre jakościowo teksty na własnej stronie www.
Prowadzenie wizytówki Google Moja Firma?

Pomimo, że każdy to nie ma doświadczenia w prowadzeniu wizytówki Google Moja Firma prawie co dziennie używa ją sam. Google Maps to aplikacja, która w tak dużym stopniu została pozytywnie przyjęta przez użytkowników, że wydaje się nie możliwe byśmy przestali z niej korzystać. Nawigacja to już nie wszystko Google Moja Firma poszła o krok dalej !
Ustalenie trasy z punktu A do B to tylko początek. Za kolejnymi możliwościami mamy opcję: opinie, produkt, czas otwarcia, telefon, mail, stronę www a także aktualności, zdjęcie, filmy.
Jak wcześniej pisaliśmy marketing cyfrowy i cały czas szuka nowych rozwiązań. Pozycjonowanie SEO jest bezpłatne ale często wymaga ogromnego zaangażowania bądź budżetu dla firm pozycjonujących strony www.
Google Ads to też pozycjonowanie znacznie prostsze bo wystarczy odpowiedni budżet a Google pomoże nam przygotować kampanię.
Facebook to narzędzie darmowe ale po pewnym czasie bez ustalenia konkretnego budżetu, zasięgi oraz liczba polubień profilu również ulega stagnacji.
To po co nam te Google Moja Firma?

Google Moja Firma jest nam potrzebne bo istnieje spora grupa klientów, której wcześniej nie wykorzystałeś.
Grupa użytkowników, firm, potencjalnych klientów które w dalszym ciągu nie wykorzystują potencjału prowadzenia wizytówki na Google Moja Firma. Dlaczego ? bo właściciele tych wizytówek nie mają założonych profili na Google Moja Firma, nie wiedzą jak je prowadzić bądź robią to z bardzo małym zaangażowaniem.
Ta grupa to w zależności od lokalizacji w której się znajduje twoja firma to nawet setki nowych klientów, do których możesz dotrzeć każdego dnia.
A to wszystko bez dodatkowych kosztów z odrobiną wiedzy technicznej i poświęconego czasu.
Rozwój technologii telefonów komórkowych a Google Maps
Facebook, Instagram, Twitter czy inne kanały social media dosyć mocno wdrożyły się w całościowy Internet. Przez jakiś czas Google sądziło, że stworzenie aplikacji pod nazwą Google + będzie mogło z powodzeniem zastąpić Facebooka. Walka trwała i osoby, które zarządzały kontami i profilami na Facebooku również zakładali i prowadzili konta na Google Plus. Wszystkie treści, zdjęcia oraz aktualne informacje, które były na powyższych aplikacjach social media musiały również być kopiowane na Google +. Czas jednak pokazał, że użytkownicy Internetu chętniej korzystają z Facebooka i Instagrama, aniżeli z programu Google+. dlatego powstało Google Moja Firma.
Rozwój telefonii mobilnej to przede wszystkim ogromny krok naprzód dla wyszukiwarki Google. Coraz częstsze korzystanie z nawigacji pozwoliło inżynierom stworzyć narzędzie Google Moja Firma. W związku z tym wizytówka cały czas się zmienia, a Google wprowadza nowe możliwości, które mocno poprawiają wyniki wyszukiwania w Internecie.
Jakie są różnice pomiędzy Google Maps a Google Moja Firma ?
Google Maps to wizytówka dotycząca nawigacji bądź miejsca, firmy do którego chcemy dotrzeć.
Google Moja Firma pojawiają się przede wszystkim wtedy, gdy użyje się konkretnego zapytania wraz z lokalizacją. Zapytania i wyszukiwania lokalne to takie, których intencją jest znalezienie firmy w konkretnej lokalizacji.
Zazwyczaj takie zapytanie musi posiadać formę co gdzie, „hotel Karpacz, restauracja Szklarska Poręba, apteka centrum, mechanik samochodowy Jelenia Góra”.
Nawet jeżeli w zapytaniu nie wystąpi konkretna lokalizacja, Google wskaże wizytówki z najbliższej okolicy szukającego.
Ile wizytówek Google Moja Firma może znaleźć się w wynikach wyszukiwania?
Prawie zawsze w wynikach wyszukiwania zobaczysz sekcję z fragmentem mapy i trzema firmami sugerowanymi przez Google. Przy każdej z trzech firm widoczne są jej nazwa, adres, telefon, ocena, miniaturka, link do strony i wskazówki dojazdu.
Sekcja z mapą wyświetlana jest pod sekcją z reklamami (o ile jakieś się wyświetlają) ale przed sekcją 10 wyników organicznych (naturalnych) z odnośnikami do stron.

Zasada działania jest bardzo prosta. W wyszukiwarce wpisujesz zapytanie np: marketing Jelenia Góra a po przełączeniu widoku na mapę, zauważysz, że zostały na niej zaznaczone czerwonymi pinezkami firmy najlepiej pasujące do Twojego wyszukania. Zdarza się, że potencjalny klient kieruje się głównie dystansem do firmy – z powodu pilnej potrzeby lub braku czasu chce znaleźć najbliższą z nich. Jeśli to ktoś z Twojej okolicy, to wystarczy, że się tu pojawisz.

Jakie informacje znajdziemy w wizytówce Google Moja Firma?
Wizytówka Google Moja Firma, to swoiste kompendium wiedzy o lokalnych firmach, atrakcjach i usługach. Dzięki niej użytkownicy Internetu podczas wyszukiwania otrzymują na „tacy” takie informacje jak:
- adres oraz wskazówki dojazdu do firmy (nawigacja Google)
- kontakt do firmy lub atrakcji tj. telefon, adres e-mail, facebook, messenger (na urządzeniach mobilnych połączenie telefoniczne wykonuje się jednym kliknięciem)
- informacje dotyczące godzin oraz dni otwarcia
- oferty, produkty, usługi, menu, ceny produktów i wiele innych
- opinie i recenzje internautów o usługach/produktach
- zdjęcia, video z produktami lub usługami
- wpisy z bieżącymi promocjami lub ofertami sezonowymi.

Jakie są plusy wizytówek Google Moja Firma?
Oczywiście plusy to brak wymaganego budżetu to prowadzenia wizytówki Google Moja Firma poza wiedzą techniczną oraz czasem potrzebnym do optymalizacji. Kolejny plus to, że wizytówki wyświetlają się jako pierwsze, za każdym razem, gdy ktoś szuka usług takich jak świadczy twoja firma. Taki układ wyświetlania ściąga uwagę jako pierwszy i sprawia, że wyniki organiczne (z tradycyjnego SEO) tracą trochę na znaczeniu. Proszę przyjrzeć się na zdjęcie powyżej. Zapytanie jest na „marketing Jelenia Góra” a Google Maps jest na pierwszym miejscu a dopiero potem SEO. Tak samo jest gdy wpiszemy konkretną firmę „marketing na plus” najpierw się Google Biznes Moja Firma a potem SEO.
Prowadzenie wizytówki Google Moja Firma jest wciąż mało popularne
Większość firm ma już swoje strony internetowe, przez co konkurencja w tradycyjnym SEO jest dużo silniejsza. Pierwszy raz wizytówki pojawiły się w 2014 roku. Mimo, że to 5 lat temu, to ich powszechność w wynikach wyszukiwania wzrosła stosunkowo niedawno. Proszę zrobić wewnętrzne badanie i zapytać ile osób wie o Google Ads, pozycjonowaniu SEO, Facebooku a ile o Google Moja Firma. Nie warto iść za działaniami wielu przedsiębiorców, którzy nie słyszeli o ich istnieniu. Kolejny plus dla twojej firmy to fakt, że istniejące profile Google Moja Firma są nie umiejętnie prowadzone i ciągle mają możliwości do optymalizacji. Google nagradza profile dobrze utrzymane i automatycznie poprawia algorytmy pozycjonowania naturalnego SEO dla twojej strony www.
Wizytówki Google Moja Firma z czasem będą zyskiwały na znaczeniu
Można bez problemu powiedzieć, że wizytówki i prowadzenie Google Moja Firma będą zyskiwały na znaczeniu ponieważ już teraz Google nagradza chociażby lepszą pozycję własnych stron www.
Naszym zdaniem tak jak miało to miejsce z pozycjonowaniem www Google będzie dążyło do jeszcze lepszego dopasowania zapytań użytkowników. Dopasowanie do lokalizacji, dobrej jakości firm, pozytywnych opinii oraz dużej ilości produktów i opisów, zdjęć i wideo to elementy dobrej optymalizacji.
W przeciągu kilku lat firmy przekonają się do wizytówek. Założone profile i dobrze dobrze prowadzona optymalizacja będzie na duży plus. Składa się na to długa historia www, przez co dużo trudniej będzie je pokonać w stosunku do konkurencji.
Do tej pory nie wspomnieliśmy o innym ważnym plusie jakim jest rozwój technologi komórkowej, internetu 5 G. Każdy trend technologiczny pokazuję, że coraz częściej wykorzystujemy nowoczesne aplikacje do łatwości w komunikowaniu. Szukamy informacji, pracy, dzielimy się treścią i doświadczeniami. Rola wizytówek czy zintegrowanych profili w Social Mediach będzie zyskiwała na znaczeniu. Dobrym przykładem jest chociażby w asystent głosowy Google, mapy 3D i zdjęcia z samochodów Google.
Czy aby posiadać Google Biznes Moja Firma potrzebuje własną stronę www?
Odpowiedź jest bardzo prosta nie potrzebujesz własnej strony internetowej, żeby założyć wizytówkę swojej firmie nie potrzebujesz do tego strony internetowej. Oczywiście nie odradzamy żeby nie posiadać własną stronę www a wręcz zachęcamy do tego. Założenie własnej strony www na wordpress to koszt ok.1500 zł, więc nie duży i daje ogromne możliwości udostępnienia treści i kontaktów.
Tak samo jest w przypadku prowadzenia profilu na Facebooku nie musisz mieć strony www. Google Moja Firma masz szanse pokazać wszystko to co na Facebooku ale z możliwością pokazania tych informacji na Google.
W zależności od sektora i potrzeb aktualnego klienta, często do podjęcia decyzji klientowi wystarczy Twój adres, numer telefonu. Liczy się też suma ocen od innych użytkowników, szczególnie podczas wyszukiwań z telefonów komórkowych
Co zyskuje moja firma w momencie prowadzenia wizytówki Google Moja Firma?
- posiadanie profilu jest całkowicie darmowe
- bardzo dobre działania marketingowe i sprzedażowe (rynek lokalny i ogólnopolski)
- dobrze zarządzana wizytówka jeszcze bardziej wzbudza zaufanie wśród konsumentów, co przekłada się na konwersję i poprawę sprzedaży świadczonych usług
- wzrost w wynikach wyszukiwania organicznych (mocne narzędzie SEO)
- opłata za zarządzanie przez naszą firmę wynosi zaledwie 200 zł brutto/ miesięcznie (w cenie założenie profilu).
Z pewnością specjaliści od SEO uważają, że dobrze zarządzany profil Google Moja Firma jest jednym z najważniejszych czynników, które decydują o sukcesie SEO. Umożliwia on przede wszystkim:
- szybki dostęp informacyjny dla Klientów;
- możliwość natychmiastowych zmian np. informacji o tym czy firma otwarta jest podczas świąt, wakacji, urlopu itd.;
- skrócenie drogi kontaktu przez zastosowanie wyraźnego przycisku CTA np. Zadzwoń teraz.
Co robimy w ramach miesięcznej opłaty ?

- zakładamy profil oraz wysyłamy prośbę do Google w celu zweryfikowania firmy – bezpłatnie
- uzupełniamy wszystkie informację o firmie
- dodajemy zdjęcia obiektu, usługi, produktów itp.
- tworzymy produkty firmy wraz z opisem, polityką cenową, zdjęciami oraz danymi kontaktowymi
- systematycznie publikujemy wpisy bazując np. na postach dodawanych na inne firmowe kanały social media
- publikujemy informacje dotyczące bieżących promocji lub ofert specjalnych
- regularnie sprawdzamy statystyki odwiedzin, ruchu oraz optymalizujemy profil
- na bieżąco reagujemy na dodawane opinie przez Klientów – dodawanie podziękowań, odpowiadanie na reklamacje.
Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma?
Z pewnością wszędzie ważny jest budżet tak samo jest w pozycjonowaniu wizytówki Google Moja Firma. Google stworzyło Google Ads aby tym którzy chcą mogli to robić szybciej i łatwiej ale za pieniądze.
Dlatego pozycjonowanie i prowadzenie profili Google Moja firma może być robione długoterminowo i bezpłatnie lub krótkofalowo, szybko ale niestety płatnie.
Wybór jak zawsze zostaje po stronie Klienta i zasobów budżetu marketingowego.
Kiedy uzyskam pierwsze efekty prowadząc wizytówkę Google Moja Firma?
Jak na każdą agencję od pozycjonowania przystało odpowiemy „zależy”. Niestety na to pytanie nie ma precyzyjnej odpowiedzi. Wyniki zależą od historii twojej strony www, ilości firm z danej branży z założonymi wizytówkami, systematycznej pracy i optymalizacji.
Często niestety wynik jest uzależniony od widzi mi się Google. Można ponawiać prośby i pytania do Google dotyczące poprawy wyników. Wiemy natomiast jedno narzędzie jest bezpłatne i na 100 % będziesz miał nowe zapytania, klientów. Poprawisz wyniki a my przedstawimy Ci dokładne raporty jak to wyglądało na przestrzeni 3 miesięcy od założenia profilu.
Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź nasze inne zakładki i przeczytaj ciekawe informacje