Reklama zewnętrzna Jelenia Góra – gdzie jak i kiedy?

Reklama zewnętrzna reklama z angielskiego outdoor advertising lub out-of-home advertising. Co dokładnie oznacza ? W skrócie jest to reklama, która ma skłonić potencjalnego Klienta do zakupu bądź skorzystania z usług firmy. Reklamowane produkty mają utkwić w głowy gdy konsument nie jest nim zainteresowany w momencie zobaczenia reklamy.

Reklam zewnętrznych jest naprawdę bardzo wiele i nie sposób tu wspomnieć o rozwoju technologicznym jaki nastąpił w tej właśnie branży. Początki reklamy zewnętrznej to przede wszystkim tablice reklamowe oraz duże banery reklamowe. Najbardziej popularnym miejscem umieszczania takich reklam były lub są duże aglomeracje miejsce a także drogi o dużym natężeniu ruchu. Zapewne każdy z nas pamięta niezliczoną ilość reklam w miastach; Wrocław, Poznań, Warszawa czy nawet naszej małej Jeleniej Górze. Reklamy znajdowały się naprawdę wszędzie; skrzyżowania, małe ulice, duże obwodnice, osiedla mieszkaniowe. Drogi szybkiego ruchu, autostrady to już reklamy większego formatu. Słynna firma Giganto, która zapoczątkowała te reklamy wiodła prym jeszcze ok 14 lat temu.

Reklama zewnętrzna dużego formatu czy to koniec ?

Do tej pory reklamują się na nich liczne firmy z tego właśnie względu, że były reklamy są widoczne ze znacznej odległości. Duży wymiar nawet nawet 120 m2 był także na plus. Jakiś czas później wymyślono kontenery naczep Tirów a nawet kilka naczep. Przewagą naczep tirów jest oprócz dużych możliwości powierzchni reklamowej także możliwość alokacji w inne miejsce bo nie są na stałe związane z gruntem. Właśnie przepisy, które mówią, że reklamy muszą być na stałe związane z gruntem muszą spełnić odpowiednie warunki spowodowały pojawienie się małych przyczepek wraz z reklamami.

Kolejna forma reklamy zewnętrznej, która zaczęła wykorzystywać technologie to właśnie digital signage. Co to jest ?

Duże wyświetlacze elektroniczne, lub jak tow woli bardzo duże ekrany komputerów. Wizualna reklama elektroniczne to kolejny efekt komunikacji z konsumentem. Głównym celem jest tak samo dostarczanie przekazu reklamy, informacji do konkretnych miejsc, usług, produktów. Reklama ta ma przewagę gdyż można umieszczać tam filmy, ruchome zdjęcia. Wiele różnych nowoczesnych elementów wykorzystuje się w digital, które zaczerpnięte są z internetu. Zadajcie sobie pytanie kto z nas nie widział reklamy digital np: z napojami, jedzeniem i nie pomyślał, że po drodze do domu musi je kupić.

Reklama zewnętrzna na przykładzie reklamy ambientowej

Drugi przykład związany z atrakcjami turystycznymi, hotelami, wycieczkami. Ile razy widzieliście reklam atrakcyjnych miejsc, hoteli, biur podróży właśnie na reklamie digital. Czy potem nie zaczynaliście myśleć o wyjeździe bądź wycieczce do ciepłych krajów na podstawie takich reklam. Kolejny przykład może być bardziej przyziemmy. Nigdy nie słyszeliśmy o jakieś restauracji czy to na komunie, chrzciny, weselę bądź imprezę okolicznościową. Jednak codziennie widząc reklamę tej restauracji w danym momencie kiedy chcemy zorganizować taką uroczystość w pierwszej chwili dzwonimy i prosimy o ofertę tej restauracji.

reklama zewnętrzna - digital

Reklama zewnętrzna na przykładzie reklamy ambientowej

Naszym zdaniem reklama ambientowa jest jedną z wielu form reklamy zewnętrznej, która ma przyszłość przed sobą. Jest to niestandardowa reklama w różnych miejscach np: środkach komunikacji miejskiej (taksówki, autobusy, tramwaje, metro). Wykorzystuje się ją też na przystankach ale przyszłość to budynki oraz wielkopowierzchniowe reklamy 3D czyli dające efekt trójwymiarowy.

reklama zewnętrzna Jelenia Góra
Reklama ambientowa czyli wykorzystanie efektu 3D / trójwymiaru

Oprócz budynków warto wspomnieć o reklamach ambientowych zewnętrznych na samochodach, autobusach na np: baner na dachu, malowanie na autobusie.

Jeżeli chodzi o reklamę ambientową indoor, czyli w środku to stosuje się ją w lokalach, galeriach, klubach fitness , szkołach.

Reklamy ambientowa bardziej od ogólnej reklamy zewnętrznej stosuje się pod konkretny segment klienta. Wyróżnikiem jest nowoczesna kreacja, forma i wykorzystanie nowoczesnych technologi.

reklama zewnętrzna Jelenia Góra
Reklama zewnętrzna Jelenia Góra – przykład reklamy ambientowej

Inne formy reklamy zewnętrznej, które warto rozpatrzyć w swoim budżecie

Nie ma co ukrywać, że opisane powyżej przykłady reklamy są przeznaczone dla dużych firm i korporacji. Małe i średnie firmy nie mają w swoim budżecie takich pieniędzy by nawet na krótki okres wynająć tego typu reklamy. A co dopiero zapłacić za produkcje by posiadać reklamy tylko dla siebie. Czy w związku z tym mają się nie reklamować?

Oczywiście, że nie ! Warto pamiętać o mniejszych formatach reklamy a dostosowanych idealnie do lokalizacji i segmentu Klientów. Jeżeli np posiadamy restauracje w danym mieście to nie reklamujmy się daleko od swojej lokalizacji. Reklamę zróbmy w tej miejscowości bądź niedużej odległości. Być może niedaleko od naszej firmy są jakieś atrakcje turystyczne w której można zostawić nasze ulotki. Może warto wynająć powierzchnie na płocie i powiesić baner.

Reklama na słupie energetycznym. Jest to forma reklamy o której zapominają właściciele firm. W każdym miejscu są latarnie na której po otrzymaniu zgody od zarządu energetyki bądź miasta za opłaceniem można wykupić powierzchnie reklamową i umieścić reklamy. Na latarniach mogą być reklamy kierunkowe, reklamy produktowe bądź same dane kontaktowe.

Reklama zewnętrzna na stojakach, plakaty na szybach, przy kasach, słupach ogłoszeniowych, tablicach informacyjnych. To kolejne reklamy gdzie za mniejszym budżetem oraz wynajmowaną powierzchnią możemy dotrzeć do swojego Klienta. Ile razy stojąc w kolejce zobaczymy reklamę i uznamy, że może skorzystam z tej usługi, kupie produkt bądź wybiorę tam z rodziną.

Reklama zewnętrzna Jelenia Góra to szansa na dotarcie do konsumentów, którzy mogą być zainteresowani usługami firmy, która się reklamuje.

reklama outdoor jelenia góra
reklama outdoor Jelenia Góra

Dawniej każda forma reklamowa była wykupowana na dużą skalę. Liczyła się zasada mam pieniądze, więc „im więcej tym lepiej”. Przecież większa ilość miejsc reklamowych to większa liczba potencjalnych klientów. Nasza agencja reklamowa Marketing na Plus uważamy, że powinno się powiedzieć jasno „zależy”.

Oczywiście jeżeli ktoś zrobił już wszystko w internecie, na własnej stronie www, wykorzystuje takie narzędzia jak social media, google moja firma to może warto rozszerzyć działania na reklamę zewnętrzną. Proszę także pamiętać, że nawet jeżeli coś robimy to czasami warto oddać nasze działania do profesjonalnej firmy. Firma wykona audyt i będziemy mieć subiektywną informację na temat prowadzonych działań reklamowych.

W każdej firmie liczy się pieniądze i to się nigdy nie zmieni. Firmy Coca-Cola, Mercedes, które nie muszą się reklamować to i tak oprócz reklam w TV i innych mediach widać je na zewnątrz.

Co zatem należy robić by stwierdzić czy dana reklama zewnętrzna jest nam potrzeba bądź nie?

Analizować? jak? a np: na podstawie ankiet zadowolenia, rozmów z Klientami podczas rezerwacji, korespondencji na FB itp. Każdy rodzaj reklamy jest inny. Należy określić sobie cel reklamy, lokalizacje, budżet jakim dysponujemy i wtedy poznamy odpowiedź czy chcemy dalej to robić czy nie. Warto tu także zwrócić uwagę na ilość reklam zewnętrznych. Często jest tak, że wynajmowane się małe powierzchnie ze względu na cenę bo są tańsze. Podsumowując w wielu sytuacjach lepiej z nich zrezygnować i wykupić jedną dużą reklamę, która może odnieść znacznie większy sukces. Kolejny przykład na który z pewnością trzeba zwrócić uwagę jest projekt graficzny. Zupełnie inaczej wygląda reklama na ekranie komputera a zupełnie inaczej na drodze szybkiego ruchu, gdzie kierowca ma parę sekund na zapoznanie się z nią.

Nie warto dawać dużej ilości zdjęć oraz tekstu bo ładnie to tylko wygląda przy projektowaniu ale znacznie słabiej w rzeczywistości.

Nauka na własnych błędach to nasze doświadczenie. Wy jesteście w lepszej sytuacji. Dlatego skontaktujcie się z nami a zrobimy wspólnie takie reklamy aby były skuteczne.

Kontakt

Jelenia Góra

Telefon: +48 502 682 173

e-mail: biuro@marketingnaplus.pl