Reklama Zewnętrzna

Reklama zewnętrzna Jelenia Góra – gdzie jak i kiedy?

Zewnętrzna reklama hotelu Jelenia Góra, Zakopane, Kołobrzeg to jedne z popularniejszych form działań marketingowych jakie stosuje się poza reklamą w Internecie i działań PR’owych. Kto z nas jadąc do pracy, na wakacje nie widział billboardów, pylonów, reklam zewnętrznych i tablic outdoor.

Rozmieszczenie takich reklam jest różne. Czasami umieszczana poza miejscem funkcjonowania firmy, ale także dokładnie na tej samej drodze do firmy jako tablice kierunkowe.

reklama outdoor jelenia góra
reklama outdoor Jelenia Góra

Reklama outdoor to szansa na dotarcie do konsumentów, którzy mogą być zainteresowani usługami firmy, która się reklamuje.

Do głównych form reklam zewnętrznych należą:

  • reklama na tablicach w formie bilbordu bądź druku na papierze,
  • reklama ambientowa / wielkoformatowa na budynkach; standardowa albo nowocześniejsza z wykorzystaniem technologi 3D,
  • elektroniczna reklama / wizualna wykorzystująca technologie digital signage,
  • banery na płotach, słupach ogłoszeniowych, tablicach przy przystankach,
  • tablice reklamowe wielkoformatowe na środkach transportu komunikacyjnego: tramwaje, autobusy, kontenery, przyczepki samochodowe itp.,
  • reklama przy kasach w hipermarketach a także na TV,

Czy warto tworzyć reklamę zewnętrzną pomimo, że istnieje Internet i tracimy na nią sporą cześć budżetu?

Nie ma co ukrywać, że duża liczba firm turystycznych wykorzystywało dawniej na każdym kroku reklamę typu outdoor zwłaszcza jako reklama hotelu. Tablice zewnętrzne z pakietami wypoczynkowymi, wycieczki zagraniczne, atrakcje turystyczne były widoczne wszędzie!.

Bilbordy wykupowane były w każdym formacie i liczyła się zasada “im więcej tym lepiej”.

Po jakimś czasie zwłaszcza przy trasach “szybkiego ruchu” zauważono, że tablice o małym formacie np: 4×5 m2 nie są dobrze widoczne. Rozwiązaniem na powyższy problem okazały się reklamy wielkoformatowe np. kontenery tira. Owszem cena za wynajem takiej powierzchni jest większa ale reklama hotelu docierała do większej ilości potencjalnych klientów. Również biura podróży decydowały się na rezygnację z kilku mniejszych tablic na poczet dużych bo od razu ich wizerunek marketingowy rósł.

Odpowiadając na powyższe pytanie czy warto ? Odpowiedź brzmi “tak ale dopiero jak podstawowe działania w Internecie są poprawnie zrobione”.

W każdej firmie liczy się pieniądze i to się nigdy nie zmieni. Firmy Coca-Cola, Mercedes, które nie muszą się reklamować to i tak oprócz reklam w TV i innych mediach widać je na zewnątrz.

Co zatem należy robić by stwierdzić czy dana reklama jest nam potrzeba bądź nie?

Analizować? jak? a np: na podstawie ankiet zadowolenia, rozmów z Klientami podczas rezerwacji, korespondencji na FB itp. Każdy rodzaj reklamy jest inny. Należy określić sobie cel reklamy, lokalizacje, budżet jakim dysponujemy i wtedy poznamy odpowiedź czy chcemy dalej to robić czy nie. Warto tu także zwrócić uwagę na ilość reklam zewnętrznych. Często jest tak, że wynajmowane się małe powierzchnie ze względu na cenę bo są tańsze. Podsumowując w wielu sytuacjach lepiej z nich zrezygnować i wykupić jedną dużą reklamę, która może odnieść znacznie większy sukces. Kolejny przykład na który z pewnością trzeba zwrócić uwagę jest projekt graficzny. Zupełnie inaczej wygląda reklama na ekranie komputera a zupełnie inaczej na drodze szybkiego ruchu, gdzie kierowca ma parę sekund na zapoznanie się z nią.

Nie warto dawać dużej ilości zdjęć oraz tekstu bo ładnie to tylko wygląda przy projektowaniu ale znacznie słabiej w rzeczywistości.

Nauka na własnych błędach to nasze doświadczenie. Wy jesteście w lepszej sytuacji. Dlatego skontaktujcie się z nami a zrobimy wspólnie takie reklamy aby były skuteczne.

Telefon: +48 502 682 173