Reklama outdoor – gdzie jak i kiedy?

Reklama outdoor i działania marketingowe reklam zewnętrznych to jedne z popularniejszych form jakie stosuje się poza działaniami w Internecie. Kto z nas jadąc do pracy, domu, wakacje czy w wolnym czasie nie widział billboardów/ reklamy zewnętrznej.

Rozmieszczenie takich reklam jest różne czasami umieszczana poza miejscem funkcjonowania firmy, ale także dokładnie na tej samej drodze do firmy jako tablice kierunkowe.

reklama outdoor jelenia góra
reklama outdoor Jelenia Góra

Reklama outdoor jak i każda inna reklama to szansa na dotarcie do konsumentów, którzy mogą być zainteresowani usługami firmy, która się reklamuje.

Do głównych form reklam zewnętrznych należą:

  • reklama na tablicach w formie bilbordu bądź druku na papierze,
  • reklama ambientowa / wielkoformatowa na budynkach; standardowa albo nowocześniejsza z wykorzystaniem technologi 3D,
  • elektroniczna reklama / wizualna wykorzystująca technologie digital signage,
  • reklama na płotach, słupach ogłoszeniowych, tablicach przy przystankach,
  • reklama wielkoformatowa na środkach transportu komunikacyjnego: tramwaje, autobusy, kontenery, przyczepki samochodowe itp.,

Jak w każdej zakładce również i tu postaramy się opisać czy reklama warta jest uwagi i budżetu.

W każdej firmie liczy się pieniądze i to się nigdy nie zmieni. Firmy Coca-Cola, Mercedes, które nie muszą się reklamować to i tak oprócz reklam w TV i innych mediach widać je na zewnątrz.

Co zatem należy robić by stwierdzić czy dana reklama jest nam potrzeba bądź nie? Analizować? jak? a np: na podstawie ankiet zadowolenia, rozmów z Klientami podczas rezerwacji, korespondencji na FB itp.

Każdy rodzaj reklamy jest inny. Należy określić sobie cel, lokalizacje, budżet jakim dysponujemy i wtedy poznamy odpowiedź czy chcemy dalej to robić czy nie. Warto tu także zwrócić uwagę na ilość reklam zewnętrznych. Często jest tak, że wynajmowane się małe powierzchnie ze względu na cenę bo są tańsze. Podsumowując w wielu sytuacjach lepiej z nich zrezygnować i wykupić jedną dużą reklamę, która może odnieść znacznie większy sukces. Kolejny przykład na który z pewnością trzeba zwrócić uwagę jest projekt graficzny. Zupełnie inaczej wygląda reklama na ekranie komputera a zupełnie inaczej na drodze szybkiego ruchu, gdzie kierowca ma parę sekund na zapoznanie się z nią.

Nie warto dawać dużej ilości zdjęć oraz tekstu bo ładnie to tylko wygląda przy projektowaniu ale znacznie słabiej w rzeczywistości.

Nauka na własnych błędach to nasze doświadczenie. Wy jesteście w lepszej sytuacji. Skontaktujcie się z marketing na plus i zróbmy takie reklamy aby były skuteczne.

Telefon: +48 502 682 173