Reklama w prasie czy jest coś jeszcze warta?
Reklama w prasie po co ona nam jest potrzebna? Wiele osób się nad tymi słowami zastanawia. Co miesiąc redaktor naczelny ma ten sam problem jak przekonać reklamodawców, że drukowany materiał jest wart swojej ceny. Z pewnością już od najmłodszych lat człowiek ma do czynienia z materiałami drukowanymi na papierze. Prasa Wrocław, prasa Jelenia Góra, prasa Warszawa, Prasa Kraków tak wiele osób zwłaszcza tych nowo zameldowanych szuka informacji na temat gazet w wyszukiwarce Google.
Dziecko – kolorowanki, zeszyty z ćwiczeniami, bajki czytane, bajki z naklejkami itp.
Młodzież – komiksy, książki, czasopisma młodzieżowe, prasa codzienna
Dorosły – prasa codzienna, prasa branżowa, gazetki zakupowe, katalogi firm,
Pyta nas wiele osób czy coś się zmieniło i czy np warto dalej robić reklamy w prasie w Jeleniej Górze? zależy 🙂
Od czego? przede wszystkim od wieku, zainteresowania, dystrybucji, nakładu, ceny i wielu innych czynników.
Na pewno na przestrzeni wielu lat widać było tendencje wzrostowe i spadkowe reklam drukowanych.
Jeszcze 8 lat temu reklamy drukowane zajmowały nawet 50 % budżetu reklamowego. Teraz jest to znacznie znacznie mniej i sięgają ok 15-20% a w niektórych firmach nawet tylko 5%.
Czy taki budżet jest odpowiedni ? a może nie warto inwestować w reklamy w prasie? I tu kłaniają się kolejne podstawy działalności marketingowej. Otóż reklamy w prasie jeżeli mamy dostępny budżet warto robić tylko trzeba pamiętać o dokładnych analizach. Warto posłużyć się telefonami, mailami, kuponami rabatowymi, dodatkowymi usługami itp.
Jeżeli mielibyśmy podpowiedzieć jaką prasę wybrać można by zrobić taki podział:
- prasa codzienna: gazeta wrocławska, fakt, superexperess, gazeta wyborcza,
- dzienniki tygodniowe: Wprost, Newsweek, Angora, Chwila dla ciebie, Na żywo, Tina, Pani, Naj, Twój Styl itp.
- miesięczniki specjalistyczne: Hotelarz, Timm Karkonosze Magazyn Spa Eden, Wiadomości turystyczne, Marketer+, Forbes, Men’s Health, Women’s Health, Szosa, Auto Motor Sport, Runner’s
