Rozwój turystyki na świecie a reklama?

Pytanie, które od zawsze zadają sobie dyrektorzy hoteli, właściciele pensjonatów, biur podróży oraz osoby zarządzające obiektami noclegowymi. Jak wygląda rozwój turystyki na świecie? Którym szlakiem pójść i czy ta droga będzie dobra dla mnie i dostosowana do potrzeb moich klientów. Czy problemem jest spadek zainteresowania turystyką na świecie, a może tylko w moim kraju lub regionie? A może brak rezerwacji spowodowany jest zbyt wysoką ceną lub rozwojem konkurencji? Takich pytań jest wiele, a ich złożoność zależy od codziennych problemów z którymi spotykają się hotelarze i osoby z branży turystycznej. Aby odpowiedzieć na postawione wyżej pytania należy znaleźć odpowiedź i co najważniejsze wiedzieć, gdzie jej szukać. Jak pokazują statystyki Głównego Urzędu Statystycznego od wielu lat liczba hoteli w Polsce wzrasta z roku na rok. Tak samo jest z hotelami na świecie.

Rozwój turystyki na przykładzie liczb – było952, a jest 2592

Liczba hoteli w Polsce jest idealnym przykładem, że rozwój turystyki idzie w dobrym kierunku. Jeszcze nie tak dawno, bo w 2000 roku w Polsce było ok. 952 hoteli, a już w 2018 roku ich liczba wzrosła do 2592 obiektów. Wzrost zapotrzebowania na noclegi jest bardzo duży i co najważniejsze stale rośnie. GUS nie wskazuje w swoich analizach liczby pensjonatów, kwater prywatnych i nowo powstających apartamentów typu CONDO, które obecne są prawie w każdym miejscu turystycznym. Z roku na rok jest ich coraz więcej, a w planach są kolejne inwestycje.

Nasuwa się pytanie – dlaczego niektóre obiekty i usługi sprzedają się lepiej niż inne? Odpowiedź jest bardzo prosta. Analizy badań wykazują, iż problemem jest brak odpowiedniej wiedzy teoretycznej  i praktycznej osób zarządzających. Nadal pokutuje przekonanie, że na sprzedaży i marketingu zna się prawie każdy, więc dlaczego miałbym nie poradzić sobie z tym sam. Dzieje się tak dlatego, ponieważ już od najmłodszych lat mamy styczność z reklamą. W dzisiejszym świecie reklama i sprzedaż otacza nas zewsząd, w drodze do pracy, podczas spaceru. Mamy z nią do czynienia w sklepie, widzimy ją w TV bądź w internecie. Słuchając audycji w radio pomiędzy piosenkami mamy zawsze reklamę. Każdy, nawet dziecko, potrafi ocenić czy reklama jest interesująca,  nudna, a może nie zrozumiała. Mając świadomość tego wszystkiego jesteśmy przekonani, że pomoc jest nam nie potrzebna, a dalszy rozwój naszej firmy pozostawiamy swojemu biegowi.

rozwój turystyki na świecie
Rozwój turystyki na świecie

Rozwój turystyki czy brak wiedzy i umiejętności

Brak wiedzy i odpowiednich umiejętności to pierwsze działanie to rozwój konkurencji i spadku sprzedaży i klientów. Niestety już po pewnym czasie dostrzegamy, że coś jest nie tak, że sprzedaż nie jest na takim poziomie jak byśmy chcieli, że konkurencja wciąż gna do przodu, a my pozostajemy w tyle. Dlatego nie warto odkładać decyzji decydującej o rozwoju naszej firmy. Kluczowym zagadnieniem jest budowa strategii marketingowej odpowiednio dobranej do profilu działalności, jaką świadczymy. Rozwój turystyki idzie tak szybko do przodu, że niejednokrotnie działania, które podejmowane kiedyś, dzisiaj nie mają racji bytu. Bazując na wiedzy i doświadczeniu osób z branży mamy większą szansę na osiągnięcie zamierzonego celu, a tym samym na osiągnięciu wymiernej korzyści dla nas samych.

Podstawowe etapy tworzenia reklamy wg www.marketingnaplus.pl

  1. Wybór celu
  2. Określenie grupy/klienta docelowego
  3. Ustalenie budżetu wraz z harmonogramem wydatków
  4. Dobór treści z podziałem na tekst/ grafikę itp.
  5. Wybór mediów: prasa, Internet, radio, outdoor, TV
  6. Własna strona www wraz z silnikiem rezerwacji
  7. Badanie skuteczności reklam: google analytics, google search console, badanie ankietowe, telefon
  8. Monitorowanie opinii o firmie, stały nadzór i reakcja

Jeżeli Twoja firma potrzebuje pomocy przy szeroko pojętych działaniach marketingowo-sprzedażowych, to zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą firmy Marketing Na Plus. Wyznacznikiem naszej firmy jest zdefiniowany marketing turystyczny prowadzony  od przeszło 14 lat dla branży turystycznej, w tym dla hoteli sieciowych, kwater prywatnych, pensjonatów, obiektów wypoczynkowych, biur podróży, a także dla organizatorów imprez sportowych.

W Polsce jest wiele firm, które świadczą usługi doradcze. W Kotlinie Jeleniogórskiej jesteśmy my. Wybór należy do Was.

Tel. : 502 682 173

www.marketingnaplus.pl

e-mail: biuro@marketingnaplus.pl


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.