Strony internetowe – prosta, funkcjonalna, droga czy tania?

Strony internetowe dla hoteli i pensjonatów oraz całej branży turystycznej mają być przede wszystkim funkcjonalne!

Dlatego, że twoja własna strona internetowa jest wszystkim ! Z pewnością to twoja wizytówka pracująca 24 godziny nad dobę, która się nigdy nie męczy. Strona to rozbudowany katalog z niezliczoną liczbą opisów, zdjęć, opinii. Jest także twoim całodobowym call center, recepcją i działem rezerwacji w jednym miejscu. To także dział księgowy i prawny ponieważ płatności, rozliczenia, dane bazowe są tworzone właśnie za pomocą strony www.

Od wielu lat mówi się, że „nie ma cię w Internecie to znaczy, że nie istniejesz” Wg nas jest to w 100 procentach prawda!

Możemy dodać także inne stwierdzenia „ nie ma cię w Google (wyszukiwarce, mapach Google, google analytics) to nie wiesz nic o swojej firmie i też nie istniejesz! Podsumowując nie masz nowoczesnych rozwiązań, płatności on-line, systemu ratalnego, blika, channel managera, systemu rezerwacyjnego to nigdy nie będziesz sprzedawać  w 100 %

Strony internetowe dla hoteli – historia

Jak widać strona internetowa jest potrzeba i jest ona kamieniem węgielnym do budowy pozostałych działań marketingowych. Z pewnością ten fundament jest jednym z najważniejszych czynników strategii firmy dotyczący funkcjonowania hotelu i branży turystycznej. Sama historia powstania stron internetowych to lata 1989-1990 roku czyli już kawał czasu temu. Pierwowzór strony został stworzony przez brytyjskiego fizyka Tim’a Berners-Lee, który chciał ułatwić przekazywanie dokumentów i treści w ramach CERN – Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych.  

W kolejnych latach rozwój Internetu, komputerów, wyszukiwarek idzie do przodu i jak do tej pory wcale nie zwalnia a mamy już prawie 2020 rok.

W rezultacie co jakiś czas programiści, informatycy, osoby od pozycjonowania, graficy otrzymują różnego rodzaju algorytmy Google, nowe trendy dotyczące tworzenia stron, wymagania związane z rozwojem technologii.

Dlatego wszystkie te funkcjonalności, rozporządzenia, wymagania są istotne i każdy dyrektor, właściciel oraz dział marketingu i sprzedaży powinien wiedzieć w którym miejscu jest jego firma.

Jedno co jest pewnie dzisiaj to, że hotel, który nie posiada własnej strony www raczej nie poradzi sobie z konkurencją w branży hotelowej. Jeżeli nawet funkcjonuje to jego sprzedaż mogłaby się znacznie poprawić.

strony internetowe dla hoteli
strony internetowe dla hoteli

Co powinna posiadać internetowa strona hotelowa?

– przede wszystkim musi być atrakcyjna wizerunkowo. Ładne duże oryginalne zdjęcia obiektów oraz pomieszczeń do których są bezpośrednie odsyłania. Powinna też w jak najmniejszym stopniu wykorzystywać zdjęcia z fotloii i banku zdjęć.

– godne uwagi jest też synchronizacja z systemem rezerwacyjnym; Rehot, Plaza, Kuracjusz, Fidelio…

– istotne też jest połączenie z channel managerem, który umożliwia synchronizacje z web agentami; booking, expedia, travellist, hrs

musi być użyteczna (usability) dla każdego segmentu Klienta. W rezultacie osoba młoda, starsza, niepełnosprawna nie powinna mieć problemu z poruszaniem/ nawigacją się po niej,

– dużą zawartość contentu marketingowego czyli treści dobrej jakości. Opisy pokoi, usług, atrakcji wraz z językiem korzyści dla Klienta. Ważne by treści były unikalne i nie kopiowane z innych stron ponieważ pomaga to w pozycjonowaniu własnej strony www sprawdź jakie

– posiadać intuicyjny system sprzedaży z podziałem na pakiety, pokoje, usługi bez noclegu,

– kanały social media (facebook, youtube, twitter, instagram) – kliknij po więcej informacji

– być mobilna i responsywna ponieważ już ponad 60 % odwiedzających stronę www używa do zapoznania się z treścią swojego smartfon.

– mieć wbudowane różnego rodzaju moduły, aplikacje, widżety, które pozwalają dłużej pozostać na tej domenie przez przechodzenia na inne strony. Czasy w których Klienci przyjeżdżają tylko do obiektu  po nocleg już dawno minęły i teraz wygrywa się tym by przyciągnąć uwagę Klienta usługami w wewnątrz (hotel) i na zewnątrz (atrakcyjne miejsca turystyczne).

– być połączona z nowoczesnymi programami do analityki internetowej (google analytics, google search console, google task manager, google optimize)

– posiadać darmowy CMS w którym większość rzeczy można zrobić samodzielnie (więcej o zarządzaniu systemem CMS w linku)

strony internetowe dla hoteli jaka cena ?

Przede wszystkim każdy Klient jest inny i wszystko dostosowywane jest do jego potrzeb. Możemy stworzyć proste strony www już od 1000 zł. Rozbudowane portale to koszt od 10 tys złotych w górę.

Podsumowując

Przede wszystkim internet i strony internetowe to już standard naszych czasów. Codziennie każdy z nas przegląda od 8 godzin w górę różne strony internetowe.  Internet jest najkrótszą i najszybszą drogą pomiędzy Klientem a sprzedawcą pokazującą co mamy do zaoferowania i promocji firmy. Brak profesjonalnej, innowacyjnej witryny to utrata Klienta bądź w najlepszej sytuacji wydłużony czas rezerwacji i kupna. Wszystkie projekty stron internetowych mogą być połączone z wykupieniem domeny, nazwy, slangu oraz dalszej strategii i działań marketingowych.

Dlatego nie czekaj aż konkurencja cię wyprzedzi na tyle, że już jej nie dogonisz i  skontaktuj się z nami.

Kontakt

tel: +48502682173

e-mail: biuro@marketingnaplus.pl