Zarządzanie CMS – co to jest? i do czego służy?
Zarządzanie CMS to oczywiście system/program pozwalający na tworzenie oraz dokonywanie zmian na stronie www. Najpopularniejsze zmiany dotyczą wprowadzania i zmiany tekstów na stronie, a także zdjęć, zakresów cen itp. Bezsprzecznie jedną z ważnych zalet cms’a jest to, że nie trzeba ingerować w kod „html”. W związku z tym raz stworzony system pozwala oszczędzić pieniądze na pracę programistów i informatyków, grafików.

Do głównych zadań systemu do zarządzania cms należą m.in.:
– zarządzanie CMS służący do podmiany tekstów, opisów, wraz z wykorzystaniem, „języka korzyści” a także nowoczesnym „content marketingiem”
– CMS do usuwania/dodawania/podmieniania zdjęć, filmów, banerów, slajderów oraz tzw. „popup”.
– CMS do tworzenia nowych zakładek – które ułatwiają zmiany na stronie bez angażowania programistów i informatyków.
– system, który służy do dodawania produktów, noclegów, pakietów, usług do sprzedaży (kwiaty, wino, zabiegi spa, zamawianie taxi itp.)
– CMS oparty na „booking engine” typu Booking.com, HRS, Expedia w celu udostępniania miejsc noclegowych wraz z aktualizacją cen oraz planów. Służy także do zmian warunków cenowych z zastrzeżeniem różnych restrykcji
Podsumowując zmiany wymienionych wyżej zadań, sposób ich prezentacji na stronie www odbywa się za pomocą intuicyjnych w obsłudze programów użytkownika. Przede wszystkim są one w postaci stron WWW zawierających rozbudowane formularze i moduły. Ważnym faktem jest również to, że systemy mogą być bezpłatne jak i płatne.
Do najpopularniejszych systemów zarządzania treścią należą: WordPress, Drupal, Joomla!, Magento, Presta Shop, Shoper. W turystyce systemy często są tworzone do własnej strony www przez takie firmy jak: Hotel Systems, Profit Room, Lemon Pixel
